Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förening för jordbrukshästar  (läst 1933 gånger)

Vitkål

• Uppland
Förening för jordbrukshästar
« skrivet: 28 okt-12 kl 10:02 »
Jag undrar lite kring huruvida det finns föreningar/klubbar som har arbetshästar som nisch?
En förening som sysslar med plöjning och timmer med hjälp av häst?

Isåfall, vart finns dom? Jag och sambon min vill så gärna lära oss av de som kan sina grejer och som har tips, råd och ideér! Även bli lotsad till rätt utrustning. Människor som man kan träffas upp med då och då. Allt som har med det att göra egentligen.  :)

hånung

• Gäst
SV: Förening för jordbrukshästar
« Svar #1 skrivet: 28 okt-12 kl 10:12 »
Jag undrar lite kring huruvida det finns föreningar/klubbar som har arbetshästar som nisch?
En förening som sysslar med plöjning och timmer med hjälp av häst?

Isåfall, vart finns dom? Jag och sambon min vill så gärna lära oss av de som kan sina grejer och som har tips, råd och ideér! Även bli lotsad till rätt utrustning. Människor som man kan träffas upp med då och då. Allt som har med det att göra egentligen.  :)
Finns ju en förening som heter skogshästen   som även har lokal av delningar . Så sök på skogshästen  .

trassla

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 28 okt-12 kl 10:35 »
Det finns en föreninge som heter dalslandskuskarna. Där träffas man och får lära sig massor, men som namnet säger, så finns de i Dalsland.

lavandula

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 okt-12 kl 13:23 »
Föreningen nordsvenska hästen annordnar kurser o träffar, kolla hemsidan:  nordsvensken.org, och leta upp ditt distrikt, där finns kontaktuppgifter på folk som kan lotsa dej rätt.
Här i Värmland samarbetar vi med andra rasföreningar, tex ardenner, vet inte hur det är i andra distrikt, men man kan alltid fråga!
Även föreningen Skogshästen har kurser mm, lite olika aktiva i olika områden, vet inte hur det är där du bor,  men det kan vara värt att kolla även den hemsidan: skogshasten.com
Lycka till!!

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 30 okt-12 kl 12:51 »
Föreningen Brukshästen samordnar och arrangerar olika aktiviteter, kurser för alla raser sedan har väl alla bruksraser egna forum för kurser mm, FNH -Föreningen Nordsvenska hästen som nämts ovan, Svenska ardennerföreningen, Russavelsföreningen mfl bara att söka på de olika rasföreningarna och distrikten. Det finns en mängd lokala körklubbar/sällskap och ett antal företag spec på brukskörning mm, JUF är inblandade i en del  :D finns massor bara att välja och vraka ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser