600 kr per kubik är nog inget konstigt så jag tycker du fått ett bra pris. Däremot undrar jag över sammansättningen på skogen. Måste ju vara otroligt gles vuxen skog eller en massa ung skog.? Även uppe hos dig borde man väl kunna räkna med åtminstone 220 kubik per hektar?
Nämnas bör att det inte är någon som skött skogen med tanke på maximal avkastning tidigare.
Vad ska du egentligen ha det till då? 12 Ha ger ju i ärlighetens namn inte speciellt mycket inkomster. Skulle vara om man kan sälja ved i så fall. Och med så mycket ungskog på 10-20 år, så blir det ju inget att plocka där på länge.
http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=41L4AE0IA8EHVR0K&TYP=CMLantbruk&From=Hemnet&Skin=CarlssonRingSörmland, 14 ha skog värderas till ca 700000.
Jo det kanske är mer det priset, men jag bara vet några bekanta som skulle köpa mark, i skärgårn, de blev erbjudna 11 hektar för 10 miljoner..
Jag har en skogsfastighet på 20 hektar i södra Halland. Om någon vill köpa den för 10 miljoner så kan jag skriva köpet i morgon på banken.