Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bästa tid att flytta ut de små till hönshuset (höst/vinter)  (läst 819 gånger)

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
Har kläck på G, en maran har tittat ut o till det ska jag hämta ett gäng sussex:ar från älglund om 1½ v.

De blir ju jämngamla så nu undrar jag om jag vågar låta dem gå ihop (med tanke på ev smitta)...samt när jag vågar sätta ut dem (med värmelampa) i hönshuset?

Det ligger på nollan här nu, ner till ca minus 3 nattetid. Huset är välisolerat o har element förutom värmelampan då) o elementet går igång när det inte håller plus därinne längre. Tror ni att jag måste hålla dem inne i huset (pannrummet) i hela 6-8 v nu när det är vinter på G? Gissar att vi får omkring -5-10 grader om en månad.

*Himmel* så svårt med den här kycklinglogistiken!!!  ::)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Eva o Getterna

• Uppland
Om vi bortser från smittan så börjar det lukta hönsbajs efter 2V. Sen blir de ganska livliga och inte så lätta att hålla instängda.  Har du säker el i hönshuset skulle jag flytta ut dom då. Men jag har varit förskonad från sjukdommar så i det avseendet har jag noll koll.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
Som tur är jag alltid täbbt i nätan...o garage/pannrum är förråd för foder, spån mm, så där luktar det redan konstigt.  ;)

Nåja, har ju tid på mig att kolla tempen där ute för några v får de allt bo här inne. Sedan är det väl bara att chansa...de kommer trots allt att gå i egen bur ett tag där ute o jag får väl vara duktig med stalosanet (*det* luktar *pest*...mår själv pyton efter att ha strött ut det, doftintolerant som jag är o därtill dammallergiker  ::) )
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Dela detta:

* Inloggade just nu

650 gäster, 2 användare
ärt, jörmundur

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser