Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bästa tid att flytta ut de små till hönshuset (höst/vinter)  (läst 816 gånger)

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
Har kläck på G, en maran har tittat ut o till det ska jag hämta ett gäng sussex:ar från älglund om 1½ v.

De blir ju jämngamla så nu undrar jag om jag vågar låta dem gå ihop (med tanke på ev smitta)...samt när jag vågar sätta ut dem (med värmelampa) i hönshuset?

Det ligger på nollan här nu, ner till ca minus 3 nattetid. Huset är välisolerat o har element förutom värmelampan då) o elementet går igång när det inte håller plus därinne längre. Tror ni att jag måste hålla dem inne i huset (pannrummet) i hela 6-8 v nu när det är vinter på G? Gissar att vi får omkring -5-10 grader om en månad.

*Himmel* så svårt med den här kycklinglogistiken!!!  ::)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Eva o Getterna

• Uppland
Om vi bortser från smittan så börjar det lukta hönsbajs efter 2V. Sen blir de ganska livliga och inte så lätta att hålla instängda.  Har du säker el i hönshuset skulle jag flytta ut dom då. Men jag har varit förskonad från sjukdommar så i det avseendet har jag noll koll.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
Som tur är jag alltid täbbt i nätan...o garage/pannrum är förråd för foder, spån mm, så där luktar det redan konstigt.  ;)

Nåja, har ju tid på mig att kolla tempen där ute för några v får de allt bo här inne. Sedan är det väl bara att chansa...de kommer trots allt att gå i egen bur ett tag där ute o jag får väl vara duktig med stalosanet (*det* luktar *pest*...mår själv pyton efter att ha strött ut det, doftintolerant som jag är o därtill dammallergiker  ::) )
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 2 användare
ärt, jörmundur

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser