Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fler som har det knapert..?  (läst 16114 gånger)

U2

• -
SV: Fler som har det knapert..?
« Svar #80 skrivet: 13 nov-12 kl 15:37 »
"Den 1 januari 2010 gjordes den senaste ändringen. Då bytte tv-avgiften namn till radio- och tv-avgiften för att göra det tydligare att pengarna även går till Sveriges radio."

Från Radiotjänsts hemsida.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #81 skrivet: 13 nov-12 kl 15:41 »
"Den 1 januari 2010 gjordes den senaste ändringen. Då bytte tv-avgiften namn till radio- och tv-avgiften för att göra det tydligare att pengarna även går till Sveriges radio."

Från Radiotjänsts hemsida.
Oki men lik väl så har ingen ja känner  behöva ´betalat radio licens  efter som dom inte har TV .

kanka

• Västerbotten
« Svar #82 skrivet: 13 nov-12 kl 17:06 »
Barnbarnet berättade för oss när vi åt middag igår att det finns
människor som är så fattiga att de måste äta upp sina djur  ;D
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #83 skrivet: 13 nov-12 kl 18:17 »
Barnbarnet berättade för oss när vi åt middag igår att det finns
människor som är så fattiga att de måste äta upp sina djur  ;D
;D ;D ;D ;D

AriRadicis

• Södermanland
« Svar #84 skrivet: 13 nov-12 kl 18:57 »
Jag har det knapert.
Vill kunna unna mig rikt på fredagar och lördagar samt ta ett par resor till varmare breddgrader varje år.
Idealiskt vore om jag jobbade vår och höst för att sen vara ledig sommar och vinter för att resa runt i europa på sommaren och eventuellt kolla in Asien på vintern, men det kan jag ju inte med tanke på att jag samtidigt är skuldsatt upp över öronen.

Inget av det kan jag göra nu när jag inte har mer än 200 kr kvar att leva på resten av månaden, med hyra och alla andra räkningar samt storhandling avklarat.
De få hundringar jag har kvar lär dessutom rökas upp så jag får väl skylla mig själv där...

Så du e inte ensam med att ha det knapert iaf.
Jag har dock stora drömmar men vet inte hur jag ska lyckas med att uppfylla det, utom att sluta röka och spara de pengarna men jag upplever det som en riktigt svår uppgift :P

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #85 skrivet: 13 nov-12 kl 22:22 »
TILL Kungtulle:
Du sparade licenspengar pga att ni inte har TV men lyssnar mycket på radio.
Det heter Radio och TV-licens....

Ja men man behöver inte betala licensen om man inte har nån TV. Förr fanns en speciell licens som gällde enbart för radio men den är sedan länge borttagen.

"Ända fram till slutet av 70-talet fanns både tv- och radiolicens. De som bara hade radio betalade endast en radiolicens. De som hade både tv och radio behövde bara betala tv-licens. År 1978 slopades den särskilda ljudradioavgiften"  Citat från  Radiotjänsts hemsida.

Dvs radiolicensen har inte funnits så länge vi haft gården så pilutta dig U2! Vi har varit lagliga precis  HELA tiden!!!! ;D
« Senast ändrad: 13 nov-12 kl 22:25 av KungTulle »
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

fårbonden

• Småland
« Svar #86 skrivet: 15 dec-12 kl 10:15 »
Du kan vara lugn, det finns fler. Gå på en större matbutik den 23:e och sen den 25:e i valfri månad så märker man hur många krakar det finns med usel ekonomi. Det betyder väl kanske lika gärna att folk är dåliga på det här med +/- i sin ekonomi som att deras inkomst skulle vara låg.

Jag tillsammans med fru får leva rätt snålt. 75% arbete med vårdlön 4,3 mil enkel resa till arbete och ett torp att betala och ta hand om. Men det fungerar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser