Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakteri Halland?  (läst 1836 gånger)

Lindhultshäxan

  • Inlägg: 22
  • Sluta aldrig le!
    • Blekinge
    • Skogvaktarens Kennel
Slakteri Halland?
« skrivet: 13 okt-12 kl 09:41 »
Är det någon som har tips på slakterier som tar emot lamm för slakt med återtag av köttet? Det gäller drygt tjugo lamm. Har försökt med Öströö i flera år men de har inte hunnit med nya kunder. Andra tips? Bor utanför Ullared.
Bor på en underbar liten gård tillsammans med Magnus, mina drömmars man och själsfrände.... Tanken är att äta gott och njuta av vad gården har att ge!
Vi har Gutefår, Linderödssvin, Blekingeankor, Höns (bl.a. gammalsvensk dvärg), Kalkoner, Tumlarduvor, Vaktlar, Jakthundar och ett par katter.

queer

  • Inlägg: 195
SV: Slakteri Halland?
« Svar #1 skrivet: 13 okt-12 kl 11:24 »

Skara lammslakteri eller Varekils slakteri ... antagligen sent påtänkt, men om Du kan vänta till efter nyår så ... å andra sidan är påsken tidig ... med bättre priser ...

PeterHalmstad

  • Inlägg: 123
    • Halland
SV: Slakteri Halland?
« Svar #2 skrivet: 13 okt-12 kl 18:32 »
Mostorp utanför Slöinge har just byggt nytt slakteri. De planerar för legoslakt, prova att ringa Peter von Braun 070-5425292. Lycka till!
Vi har Gotlandsfår och två Border Collies på vår lilla Halländska gård.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 4 användare (1 dolda)
uzie, torbjorn, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser