Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tjohoo! Nu har jag klippt mitt första får!!!!  (läst 1559 gånger)

Syster Yster

Tjohoo! Nu har jag klippt mitt första får!!!!
« skrivet: 05 okt-12 kl 22:55 »
Och hon överlevde och ser faktiskt helt ok ut!  :D
Tur att man köpte sig lite rutinerade tackor. Efter jag klippt magen kunde jag bara lägga henne på sidan och sedan väcka henne när det var dags att vända. :) Tror inte att årslammen kommer vara lika självklara när det blir deras tur.
Kan konstatera att kiropraktorn kommer att få en del att göra, dock. Hur gör man för att det inte skall vara så satans segt i ryggen?

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Tjohoo! Nu har jag klippt mitt första får!!!!
« Svar #1 skrivet: 05 okt-12 kl 23:50 »
Grattis! Visst är det häftigt när man kan göra det själv!

Kan konstatera att kiropraktorn kommer att få en del att göra, dock. Hur gör man för att det inte skall vara så satans segt i ryggen?

Man investerar i en klippstol... ;D

Vi gick ihop några stycken och köpte en, blir inte så hiskeligt dyrt då. Spar mycket på ryggen!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 3 användare
Strömmen i dalen, fall, nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser