Hej!
Jag köpte ett par plastbackar på IKEA. Sen skar jag ut plasten i locken så att själva ramen av locket var kvar, så satte jag myggnät där för att få det ventilerat. Jag har bara en back i bruk åt gången (står under diskbänken) sen börjar jag på ny back när den andra blir full, då flyttar jag bara över det översta lagret som inte är bearbetat av maskarna, och slänger över ett gäng maskar. Den avslutade backen får sedan stå och efterkompostera i några månader med de kvarvarande maskarna i, utan att nytt material läggs på. Det är också bra att i efterkomposteringen vända på "jorden" några gånger så att det syresätts och torkar till. Efter några månader bör du ha en färdig mull som ska lukta mylla/jord, då är den färdig. Maskarna sorteras ut och jorden kan förvaras i förslutna påsar.
Jag använder mig utav Dyngmask, Eisenia foetida. Fungerar kanon. Det du inte bör lägga i komposten är kött och citrusskal i stora mängder, det kan lukta. Salt och fett bör också undvikas. Håller man bara en jämn balans mellan kväve och kol så blir det sällan problem. Kol får du med via papper och kaffefilter. Jag har aldrig fått luktproblem och inte behövt lägga i något strö eller dylikt, tänk på att hålla det fuktigt bara. Jag brukar använda en sprayflaska.
Lycka till!