För ca 2 år sedan fick jag upp ögonen för just rasen ardenner. Vore superkul att komma i kontakt med lite andra ardennerfreak om det finns några här? Ni kan väll berätta vilka dom är efter,användning, vad ni har för mål osv
Jag har 3 stycken. Min äldsta är 2 år gammal och heter Maxim han är en valack. Köpte honom som hingst vid 8 månaders ålder. Han är efter hingsten Max och modern Talana.
Ställde ut honom som 1-åring på ardennerriksen och han åkte hem med 38 poäng. 9 på traven

Ställer ut honom på elmia riksutställning nästa år som 3-åring. Ska bli spännande och se om han har höjt sig något poängmässigt.
Han är nyligen inkörd. Har gjort delvis mycket jobb själv med inkörningen men också fått enormt mycket hjälp av en duktig hästkarl som har lagt ner ett jättefint arbete på honom. Han kör nu både rockard och 4-hjulsvagn. Kör honom rent för hobbyns skull och arbetar ingenting i skogen med honom.Drar lite stockar ibland men det är också det enda skogsmässiga vi gör.
Skulle vilja lära honom att skotta snö i vinter om jag bara kommer på något bra redskap man kan använda. Någon som har en idé om det?