Okej, nu har jag läst lite på nätet och här på alternativ om att råttor etc har ramlat ner i brunnar, dött och folk som behövt hjälp med att rena brunnen etc...
Här har vi ingen brunn utan en stor cement cictern med vatten som fylls på då och då. Har varit tätat väl och vi samlar regnvatten på vintern... Sen ca 1 vecka tillbaka har vattnet luktat illa och dag för dag har det blivit värre. Idag gick vi upp och checkade och upptäckte att råttor (antagligen) har gnagt sig igenom ett tjock lager skumm som tätat ett hål. Jävla skit! Så det ligger minst en råtta död i vårt vatten. Jag oroar mig inte för hur vi ska göra rent, det fixar sig. Min oro e hur detta kan har påverkat oss människor!!!!! Vi dricker ej vatten men vi anv det i matlagning, duschar och borstar tänderna med det. Vår hund har druckit detta vatten.
VAD kan vi har blivit smittade av? Vilka symtom ska vi hålla koll på? Inom hur lång tid??? E världens hypokondriker så jag har panik just nu!! Vi bor mitt ute på landet så det kryllar av råttor, ödlor etc.....