Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakeri på Orust  (läst 1912 gånger)

RiverCottage

• Halland
Slakeri på Orust
« skrivet: 26 dec-06 kl 09:14 »
Hej på er.

Jag letar efter telefonnummret till ett slaketi på Orust. Har fått reda på att det ska vara mitt närmaste slakteri som är godkännt för kaninslakt. Hittar det inte på nätet. Nån som vill hjälpa mig??

/Frun
----------------------------------------------
Kommunjägare / Skyddsjägare / Viltkonsulent
Halland och Västra Götaland

RiverCottage

• Halland
Re:Slakeri på Orust
« Svar #1 skrivet: 26 dec-06 kl 09:15 »

Oj då. Att det ordet skulle vara så svårt. Jag fick det rätt en gång i alla fall.   ;D ;D
----------------------------------------------
Kommunjägare / Skyddsjägare / Viltkonsulent
Halland och Västra Götaland

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 dec-06 kl 09:37 »
Kaninslakt på Orust, det låter som Edgar.

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #3 skrivet: 26 dec-06 kl 09:41 »
Det namnet tycker jag mig känna igen efter att jag läste en del härinne.  Är han en av de fem (tror jag att jag läst) godkända slakerierna ???

/Frun som nu fixat sig ett eget inlogg   :)
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

uffeoanette

« Svar #4 skrivet: 26 dec-06 kl 19:46 »
vad jag vet har edgar inget eget slakteri, utan han hyr in sig hos någon annan... vet dock ej hos vem...? Edgar kommer nog snart själv in i tråden och skapar klarhet ;)

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #5 skrivet: 26 dec-06 kl 22:41 »
Hej!

Det är så här:  Jag hade slakteriet i källaren på vårt gamla bostadshus. Vi har nu flyttat till ett avsevärt mindre hus. Vi har goda vänner som har ett fjäderfäslakteri, på vägen mot Göteborg och där slaktar jag mina kaniner. Men nu har jag bytt arbete också, (av alla branscher så är det en musselodling) och det ligger geografiskt åt andra hållet, men har tillgång till kyltransporter, så Göteborgstransporten kan ordnas. Jag håller på att väcka liv i slakteriet i egen regi igen. Tänker hålla på i ett lastbilsskåp, som varit för livsmedelstransporter.

Edgar

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #6 skrivet: 27 dec-06 kl 08:27 »
Vad käckt. Då blir det ju inte så längt att köra för mig. Om det är lite närmare Gbg.
Musselodling...det låter spännande.
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Gille

• -
« Svar #7 skrivet: 09 jan-07 kl 12:10 »
Jag kommer statsa på lite störrer rase från o med i år och säljer gärna till slakteri om det är/blir någon bra verksamhet  :)
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 2 användare
LimJans, Helniel

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser