Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp, kycklingar på gång !  (läst 8265 gånger)

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Hjälp, kycklingar på gång !
« Svar #60 skrivet: 29 sep-12 kl 19:23 »
Hur har det gått Marielle? Jag hoppas att de 2 små har klarat sig och mår bra *hoppas,hoppas,hoppas*  :-*
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Marielle

  • Inlägg: 517
  • Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
SV: Hjälp, kycklingar på gång !
« Svar #61 skrivet: 29 sep-12 kl 19:48 »
En till dog nu. Alltså bara " skalman" kvar... Söker nu efter fler som sällskap ! Hjälp ! Den är 8 dagar idag

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Hjälp, kycklingar på gång !
« Svar #62 skrivet: 04 okt-12 kl 11:45 »
Hejsan Marielle!
Har Skalman fått några små vänner?Jag har lagt ner att kläcka vaktlar helt.....jag äter upp äggen  :-\.
Jag kommer nog inte våga mig på att kläcka dom faktiskt.Hoppas det har gått bra för dig och Skalman.
Och vilken tur att du skalade eller att din dotter skalade ut honom  :-*
Mvh Smajsan.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Marielle

  • Inlägg: 517
  • Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
SV: Hjälp, kycklingar på gång !
« Svar #63 skrivet: 10 okt-12 kl 08:47 »
Skalman är nu 19 dagar och alldeles ensam fortfarande.....  :-\
Jag undrar OM och NÄR samt HUR jag törs sammanföra honom/ henne med mina vuxna vaktlar?
Det är en grupp om 5 hönor och en tupp. 2 av hönorna är vita, har märkt att de är väldigt " udda" . Liksom inte accepterade av övriga i gruppen. De lägger inte heller några ägg !  ::)
Funderar på om det evt skulle vara en lösning, att sammanföra Skalman med dessa 2 vita hönor ?
Behöver verkligen tips och råd här ( igen...)

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Hjälp, kycklingar på gång !
« Svar #64 skrivet: 10 okt-12 kl 09:00 »
Vad glad jag blir av att höra att lilla Skalman lever och mår bra.Jag har nu skaffat vuxna japanska  vaktlar på 5 månader.Efter 1 vecka köpte jag 3 stycken jumbo vaktlar på 3 veckor,jag satte ihop dom dirrekt jag kom hem med dom nya,men jag stängde in alla i deras varma hus så att de inte kunde gå ut i uteburen som dom gamla var vana vid.På middagen dagen efter släppte jag ut dom och de har blivit en liten flock.De kanske slogs det såg ju inte jag men de fick göra något de inte var vana vid och jag möblerade om helt i uteburen så att allt blev nytt för alla.

De växer ju så snabbt och blir vuxna fort så prova att göra något liknande eller bara möblera om till dom.Jag är ju helt klart inget proffs på vaktlar men de jag köpte dom sista av gav mig de tipsen och de funkade ju.

Hoppas det går bra och lycka till med sammanförandet  :) och det är underbart att han överlevde den lilla Skalman  :) .
Mvh Smajsan.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 3 användare
Be, Dalibor, OL

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser