Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ankor tappar fjädrar  (läst 2021 gånger)

norrlänning

• Västerbotten
Ankor tappar fjädrar
« skrivet: 17 sep-12 kl 11:28 »
Hej. Är ny inom ankvärlden, och tycker att det är svårt att hitta info. Mina ankor som är födda i Juli, nu ca 10v. Har tappa sina fjädrar på magen, det är bara dun kvar sen några dagar tillbaka. Sen detta började har de vägrat att bada. Annars är det pigga och äter som vanligt. Kan dom vara sjuka eller är detta normalt? Kan dom bli sjuka nu är dom inte badar och kan hålla sig rena?? Vad ska jag göra?

Squig

• Västergötland
SV: Ankor tappar fjädrar
« Svar #1 skrivet: 19 sep-12 kl 06:14 »
De tappar dundrade för att få ny fjäderdräkt. Om de inte får tillräckligt med energiinnehållande mat kan de ha svårt att producera nya fjädrar. Nu börjar det bli kallt och en hel del energi går åt att hålla dem varma.
Vad äter de för mat?

Badar gör de nog inte för att det blir för kallt för dem utan fjädrar.
Ägare till bohuslän-dals svarthöna och svensk gul anka i genbank.

TOR

• Dalarna
SV: Ankor tappar fjädrar
« Svar #2 skrivet: 29 sep-12 kl 16:35 »
Liten värmelampa kanske hjälper när har lite dun och knappt fjädrar, där de verkar vilja lägga sig ner och vila, sova?

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 2 användare
kretslopp, Riepie

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser