Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kan man få tag i varmt mysigt vinternattlinne?  (läst 4465 gånger)

fröken rufsatufsa

• Västmanland
Var kan man få tag i varmt mysigt vinternattlinne?
« skrivet: 14 sep-12 kl 08:12 »
Börjar bli kallt och jag har letat nattlinne ett tag nu, men hittar inga. Bara korta linnen med smala smala axelband, men de värmer ju inte.... Var kan man hitta ett mjukt, varmt nattlinne med ärmar?? Gärna flanell... men tar emot andra tips med :)
Dagen idag är en märkvärdig sak- evighet fram och evighet bak :)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Var kan man få tag i varmt mysigt vinternattlinne?
« Svar #1 skrivet: 14 sep-12 kl 08:19 »
Sy ett?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

plommon

« Svar #2 skrivet: 14 sep-12 kl 08:26 »
varför inte ull-underställ...finns inget goare än ull...

fröken rufsatufsa

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 14 sep-12 kl 08:27 »
Sy ett?

Har tänkt tanken men har inte den kapaciteten och tiden nu... tyvärr
Dagen idag är en märkvärdig sak- evighet fram och evighet bak :)

Naturliv

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 14 sep-12 kl 08:45 »
När det blir kallt sover jag i merinoull-underställ. Varmt och skönt. Det finns både långärmade och kortärmade, ben med trekvartslängd och hellängd.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

anette i bugared

• -
« Svar #5 skrivet: 14 sep-12 kl 09:46 »
Jag har fått tag i några från 40-talet. De är i tidstypisk laxfärgad bomull med borstad/flanellinsida, fotsida och rynk i midjan, jättefina, jättesköna (säger min dotter som genast la beslag på ett) och sannolikt helt oanvända. Du kan få köpa ett om du vill, 250 kr+porto.

Bild tas på begäran  :D
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #6 skrivet: 14 sep-12 kl 10:23 »
När det är riktigt kallt så sover jag i sånt där underställ i fleece. OCH raggsockar.

Alternativt joggingbyxor och sweatshirt OCH raggsockar.

Och så har man två täcken och en filt.

Näää jag bor faktiskt INNE i ett hus- inte ute i ett tält :).

Är bara vinterfrusen!
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Skogshulda

• Dalarna
« Svar #7 skrivet: 29 sep-12 kl 20:37 »
Det finns ett jättemysigt nattlinne i ull och silke från nostebarn. Dyrt, men värt det. :) Och det går bra att beställa från Sverige numer.
http://nostebarn.no/produkt/Ull-okologiske-Sportsklaer-Sportstoy-Ullklaer-Ullundertoy/Nattkjole-m-knepping-voksne-i-ull-silke/
En skogens eldfängda sköldmö

Delar mitt liv med min käresta, vår son, ett gäng tokiga hedemorahöns, en flock mysiga gestrikefår och två gamla men pigga musjägare

Alba

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 16 okt-12 kl 12:40 »
Engel har också ett nattlinne i ull, som jag är sugen på. Har dock inte kollat hur man beställer eller pris.

Annars är ett tips att kolla "tantaffärer" om du är ute efter ett riktigt nattlinne i flanell. Den typen av affär som säljer rejäla underkläder för damer. Det finns en sån i Nynäshamn där jag bor. Hade aldrig varit inne där, men var desperat efter ett rymligt nattlinne när jag var gravid och frös. De hade ett stort urval!
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Attes matte

• Jämtland
Sv: Var kan man få tag i varmt mysigt vinternattlinne?
« Svar #9 skrivet: 16 okt-12 kl 15:21 »
Jag kan inte sova i löst sittande kläder. Dom bara snor sig runt kroppen och det känns som att jag ska kvävas...
Ska jag ha kläder på mig när jag sover så får det bli underställ som sitter tajt.
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

skogstrolla

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 16 okt-12 kl 16:29 »
Engelssons har haft köpte till en kompis som frös när hon va på besök ett jädra klagande,flanell,hellångt va de
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

Dela detta:

* Inloggade just nu

729 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser