Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 277949 gånger)

LimJans

  • Inlägg: 8955
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #920 skrivet: 24 jan-11 kl 07:16 »
Antingen googlar du på hexagonkofta eller så finns mönstret bl.a. här http://kyrkkaffe.libris.se/?p=1088

Lenaaxel

  • Inlägg: 107
  • För mycket av det goda kan vara underbart!
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #921 skrivet: 24 jan-11 kl 11:56 »
Tusen Tack för hjälpen. Har bara en halv vante kvar sen ska det bli jättekul att börja virka!  :)

Norrsken

  • Inlägg: 4264
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #922 skrivet: 24 jan-11 kl 12:02 »
Ohh... här bland alla tjusiga och profsiga alster, så kan jag i alla fall inte låta bli att visa upp mina "nybörjarkonster"! Det var ju faktiskt roligt att virka! Och... jag lyckades göra ett par vantar! Inte helt vackra, men, förhoppningsvis funktionella i alla fall! Högervanten fick lite kort tumme, men i övrigt känns de bra. Nu blir nästa projekt att försöka klura ut hur man kan virka såna där snajsiga tofflor som Färnevik visade några sidor tillbaks!

Slänger med en bild på mig i favvomössan också, även om Skogsvilde lär kalla den "kondom" ;D Det är väl helt enkelt så att jag är extra förtjust i såna där "kondommössor"!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #923 skrivet: 26 jan-11 kl 10:23 »
Så fiiin men ögonen ser lite läskiga ut  ;D

Jag tyckte också det men alla andra tycker att de ser bra ut... fick flytta fram öronen efter första monteringen för att hon såg ut som en Gremling  :P Det blev lite bättre efteråt :)

5-åriga brorsdottern var dock helnöjd ;D

 /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #924 skrivet: 26 jan-11 kl 22:15 »
Stickar mönster raggsocksgarn så fingrarna blöder, i olika storlekar, ifall nån behöver sockar, bara för att, det kliar i fingrarna  ;D  :-[

3:e paret på 8 dagar  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dillen

  • Inlägg: 313
    • Östergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #925 skrivet: 02 feb-11 kl 18:02 »
Jag har äntligen stickat min allra första tröja!  :D
En islandströja i Alafoss Lopi med mönster från Ankis Design.

Blev förvånad över hur snabb- och lättstickad den var. En fördel med ett tjockt garn =)

Bor utanför Norrköping. Intresserad av djur & natur. Har gotlandskaniner och bortskämda dvärgkaniner. Drömmer om höns och fjällvandring.

javill

  • Inlägg: 11428
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #926 skrivet: 02 feb-11 kl 18:04 »
Jättesnygg! Jag som är såld på islandshästar gillar den extra mycket.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #927 skrivet: 02 feb-11 kl 19:59 »
Skitsnygg!  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Norrsken

  • Inlägg: 4264
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #928 skrivet: 06 feb-11 kl 12:11 »
En mössa och ett par vantar, som blev på tok för små för gossen... Så jag får hitta nåt mindre barn som det kan tänkas passa till.. Frances minsta?
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #929 skrivet: 11 feb-11 kl 09:22 »
Min textilhörna, här samsas färdigt med ofärdiga projekt. Tacksam över makens hjälp att sätta upp hyllor så att jag får plats med både projekt och "samlingar". För att få ordning säljer jag just nu ut en stor mängd garn, kolla på Tradera om ni vill fynda, sök på ullgarn och se mina övriga auktioner, passa på att köpa kanongarn till kanonpris!!

(Sa jag förresten att jag är galen i gamla vackra textilier ;))
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Sätterbron

  • Inlägg: 117
    • Värmland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #930 skrivet: 11 feb-11 kl 09:26 »
Min textilhörna, här samsas färdigt med ofärdiga projekt. Tacksam över makens hjälp att sätta upp hyllor så att jag får plats med både projekt och "samlingar". För att få ordning säljer jag just nu ut en stor mängd garn, kolla på Tradera om ni vill fynda, sök på ullgarn och se mina övriga auktioner, passa på att köpa kanongarn till kanonpris!!

(Sa jag förresten att jag är galen i gamla vackra textilier ;))

Oj, kära nån! En skattkammare! Lyckans ost!
Bor i hus mitt i skogen, make, tre barn. Hedemorahöns, Helsingefår och bonnkatter.

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #931 skrivet: 11 feb-11 kl 09:28 »
(Sa jag förresten att jag är galen i gamla vackra textilier ;))

 :o :o :o Oj så mycket. Underbart vackert!
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #932 skrivet: 11 feb-11 kl 21:01 »
Har stickat min allra första skapelse på stickmaskin. Varit på "kurs" hos morsan, mamma har pekat och jag har stickat alldeles själv *Stolt*  :-[
Nu ligger den på tork efter att ha tvättat bort stickmaskinsoljan, den är pippigul inte orangegul som på bilden, ärmlös och tänkt att ha över en långärmad svart,tajt tröja  :D
Den ser lite orformlig ut där den ligger men det är tänkt att vara en höft tröja i pingvinstil.  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

 

Raveluskan

  • Inlägg: 20
    • Ångermanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #933 skrivet: 16 feb-11 kl 07:57 »
(Sa jag förresten att jag är galen i gamla vackra textilier ;))

Inte att det syns inte  ;D Fantastiskt, vilken samling du har :D
Das Grosse ist nicht, dies oder das zu sein, sondern man selbst zu sein.
Sören Kierkegaard

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #934 skrivet: 16 feb-11 kl 08:59 »
Inte att det syns inte  ;D Fantastiskt, vilken samling du har :D
Tack :D. Jag ser det som en extra pensionsförsäkring, det kommer (hoppas jag) alltid att finnas nån som vill köpa sånt här och under tiden vårdar jag det ömt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Norrsken

  • Inlägg: 4264
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #935 skrivet: 21 feb-11 kl 10:47 »
Gossebarnet i ytterligare en experimentell virkad mössa... Har virkat in hans namn med röda bokstäver fram, så det var tur att den passade!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #936 skrivet: 21 feb-11 kl 12:55 »
Har äääntligen kommit mig för att fästa trådar å fluffa insidor på handledsvärmarna och luvan i gutegarn från Frances fårskallar. <3


Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #937 skrivet: 21 feb-11 kl 13:03 »
Aha.... det är Anette i Bugared som trissar upp priserna på auktionslådorna jag vill ha >:( ..... behöver jag säga att jag är väldigt avundsjuk på ditt lager ;) :P
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #938 skrivet: 21 feb-11 kl 16:13 »
Aha.... det är Anette i Bugared som trissar upp priserna på auktionslådorna jag vill ha >:(

Skyldig :-[, men om du kommer hit så kan jag kanske dela med mig ;)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #939 skrivet: 21 feb-11 kl 16:48 »
 :-*.... har jag vägarna förbi kommer jag gärna in.... men jag nöjer mig med att klappa på dem .... och kanske lukta lite :P ( e lite knäpp.... jag vet :-[ )
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 2 användare
Stina Holmerin, maiz

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser