Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 277842 gånger)

KAJ

  • Inlägg: 72
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #860 skrivet: 23 maj-10 kl 21:40 »
Så vacker bild! Du får gärna lägga in en ny bild, med hållaren "laddad", och hur den hängde på bäraren...

Seiram

  • Inlägg: 271
  • Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #861 skrivet: 24 maj-10 kl 11:51 »
Mina fastrar gick och stickade när dom hämtade/lämnade korna runt mjölkningen. Men dom hade nystanen i förklädesfickorna.

ViktoriaG

  • Inlägg: 49
  • Carpe Diem
    • Viktoria´s sida
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #862 skrivet: 28 jun-10 kl 11:22 »
Länge sedan jag var inne här. Svårt att få tiden att räcka till helt enkelt. Min första tröja/väst stickad av ull från våra egna får. Ullen är egenhändigt klippt, tvättad, kardad och spunnen gute ull. Inte alls så stickig som man kan tro men är man känslig behöver man inte ha översta knappen knäppt. Det är inget kroppsnära plagg utan man har ju alltid något under.Behöver jag säga hur gott den värmer :)

Skickar också med bild på smycken gjorda av tovad ull med lite olika pärlor och trådar.

/Viktoria

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #863 skrivet: 03 jul-10 kl 19:05 »
Så snygg tröja.  :D
Önskar att jag kunde sticka annat än halsdukar o filtar.

Halsbanden var fiffiga.  :)

växtnörden

  • Inlägg: 53
    • Småland
    • http://www.flickr.com/photos/cicci_thorin/
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #864 skrivet: 08 aug-10 kl 23:24 »
Mitt första mer avancerade plagg, efter otal mössor, pulsvärmare, sjalar, sockor å dylikt  :D
Utbildad trädgårdsmästare med motorsågskörkort. Har studerat traditionellt textilhantverk på Bäckedal. Ska nu odla grönsaker på heltid i Småland :) Vill driva en liten gård med djur, odling, hantverk, och förädling av diverse produkter. Vill lämna ett så litet ekologiskt fotavtryck som möjligt.

Raveluskan

  • Inlägg: 20
    • Ångermanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #865 skrivet: 05 sep-10 kl 15:15 »
jättesnygga bägge två  :D
Das Grosse ist nicht, dies oder das zu sein, sondern man selbst zu sein.
Sören Kierkegaard

Egge

  • Inlägg: 93
    • Uppland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #866 skrivet: 02 dec-10 kl 17:48 »
Detta har jag pysslat med ett tag :).. och Gnomer oxå för den delen men dem ligger i Gnom-tråden :)...
Tumvantar till min brorson och torgvantar till mamma och min brorsdotter :)))

//Egge

LimJans

  • Inlägg: 8955
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #867 skrivet: 08 dec-10 kl 22:28 »
Sockor i Drops Delight. Supermjuka och sköna.


 

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #868 skrivet: 09 dec-10 kl 11:49 »
Idag blir det en heldag i syrummet. Hittills har det blivit två örngott med monogram och spetsar, tillverkade av ett gammalt lakan+ny spets+nysydda monogram samt två tygpåsar, även de från ett gammalt lakan + spetsar, band och tryck.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #869 skrivet: 09 dec-10 kl 12:16 »
Idag blir det en heldag i syrummet. Hittills har det blivit två örngott med monogram och spetsar, tillverkade av ett gammalt lakan+ny spets+nysydda monogram samt två tygpåsar, även de från ett gammalt lakan + spetsar, band och tryck.

De är jättefina  ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #870 skrivet: 09 dec-10 kl 12:28 »
Tack!! :D
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

ingelaopeter

  • Inlägg: 282
    • Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #871 skrivet: 09 dec-10 kl 12:58 »
Underbara!

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #872 skrivet: 12 dec-10 kl 15:04 »
Mitt senaste projekt och första här inne.

Hade virkade rundlar liggande som kom med symaskinen upp när jag hade lite att sy. Ena kissen var kelen och då kom jag på att vi har catnip ( flytande valeriana) hemma. Efter att ha funderat på diverse lappar o annat såg jag rundlarna och sydde  till en boll. Sedan dränkte jag varannan bomullstuss som jag påtade i. Sydde ihop och flätade en snodd. Det blev genast uppskattat av katterna. :)

Egge

  • Inlägg: 93
    • Uppland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #873 skrivet: 12 dec-10 kl 19:43 »
Mitt senaste projekt och första här inne.

Hade virkade rundlar liggande som kom med symaskinen upp när jag hade lite att sy. Ena kissen var kelen och då kom jag på att vi har catnip ( flytande valeriana) hemma. Efter att ha funderat på diverse lappar o annat såg jag rundlarna och sydde  till en boll. Sedan dränkte jag varannan bomullstuss som jag påtade i. Sydde ihop och flätade en snodd. Det blev genast uppskattat av katterna. :)

Ja men vilken bra ide' ska jag fixa till min lilla tjockis så kanske han leker :).. gör han inte annars... katten såg ju ut att må gott :)

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #874 skrivet: 12 dec-10 kl 20:09 »
Då var min version av 'Hunca Munca' klar :) Hon blev ganska söt...

 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #875 skrivet: 12 dec-10 kl 22:04 »
Gud så söt *vill ha*  :-*
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Egge

  • Inlägg: 93
    • Uppland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #876 skrivet: 12 dec-10 kl 22:35 »
Då var min version av 'Hunca Munca' klar :) Hon blev ganska söt...

 :-* /Anette

Vaddå lite söt?? jag tycker hon blev ursöt jag :))))..

kram Egge

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #877 skrivet: 13 dec-10 kl 17:51 »
Jag upptäckte att jag inte är så haj på att sticka jämnt... avigan är alltid slappare än rätan så jag måste öva lite  :P sedan har jag faktiskt tänkt att sticka och sälja :)
Men alla alternativare som känner för att sticka själv kan skicka PM med sin e-mail adress så skickar jag mönstret :) Det gäller alla leksaker jag kommer att sticka, ni får se vad det blir allt eftersom ;)

 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #878 skrivet: 13 dec-10 kl 17:55 »
Jag upptäckte att jag inte är så haj på att sticka jämnt... avigan är alltid slappare än rätan så jag måste öva lite  :P sedan har jag faktiskt tänkt att sticka och sälja :)
Men alla alternativare som känner för att sticka själv kan skicka PM med sin e-mail adress så skickar jag mönstret :) Det gäller alla leksaker jag kommer att sticka, ni får se vad det blir allt eftersom ;)

 :-* /Anette
   
Den var jättefin... ;D pröva och ta den aviga stickan ett halv nr eller ett nummer mindre  så brukar det bli jämnare ...får jag själv göra för att avigan alltid blir slappare...
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #879 skrivet: 13 dec-10 kl 17:58 »
Den var jättefin... ;D pröva och ta den aviga stickan ett halv nr eller ett nummer mindre  så brukar det bli jämnare ...får jag själv göra för att avigan alltid blir slappare...

Just ja! SÅ kan man göra! Så slipper man T Ä N K A vid varje jämra avigmaska, och anstränga sig så att hjärnan knastrar... ta en mindre sticka för aviga varv.. JA! PUSS DEJ!  :-*


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 3 användare (1 dolda)
Rörsbjär, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser