Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wobbeke

Tvärslå:

Men gud!!!! Du måste skaffa dig ett liv!!  :o  Att nålbinda en tröja är inte så normalt och helt tokigt....Jag är mycket imponerad. Jag som höll på med mina knähöga hosor/strumpor i flera år. La ner och startade igen eftersom det tar sån tid. Shit! Jag blir lite yr av sådana jätteprojekt. Eller jag håller också på med jätteprojekt, fast inte med nålbindningen. Då gäller det att göra små saker. Jag tycker det är lite för enformigt för min del. Nöjer mig med strumpor och mössor och vantar.

Som sagt väldigt imponerande! Skall du göra byxor också?!  :o ;)
Bor offgrid och startar upp mitt eget lilla lantbruk med biodling, får, grisar och grönsaksodling.

Tvärslå

Citat från: Wobbeke skrivet 18 Jul-09 kl 20:22
Tvärslå:

Men gud!!!! Du måste skaffa dig ett liv!!  :o  Att nålbinda en tröja är inte så normalt och helt tokigt....Jag är mycket imponerad. Jag som höll på med mina knähöga hosor/strumpor i flera år. La ner och startade igen eftersom det tar sån tid. Shit! Jag blir lite yr av sådana jätteprojekt. Eller jag håller också på med jätteprojekt, fast inte med nålbindningen. Då gäller det att göra små saker. Jag tycker det är lite för enformigt för min del. Nöjer mig med strumpor och mössor och vantar.

Som sagt väldigt imponerande! Skall du göra byxor också?!  :o ;)
Hahaha njae det blir inga brallor i nålbindning...hm... njae  ;)
Ja tröjan var en beställning, ett test och en utmaning, har aldrig gjort någe annat än vantar och mössa förut så jag ville se om jag fixade det.
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Kimma

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Ior

Citat från: Kimma skrivet 19 Jul-09 kl 22:51
Men shit så läckra små böjsor!  :D

Ja, tack, visst är de mysiga!
Mjuka och goa, men samtidigt tuffa. :D

Wynja

Citat från: Tvärslå skrivet 19 Maj-09 kl 21:09
Färdig och klar.
Nålbunden tröja.

Jisses sicken uthållighet. Tämligen imponerande.

manna

Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Soshila

yrian

Finfint, manna! Blir det en lingonmössa på det här?  ;)
Höns, stickning och pelargoner

manna

Citat från: yrian skrivet 10 Aug-09 kl 20:34
Finfint, manna! Blir det en lingonmössa på det här?  ;)

Tja, lillebror ska väl oxå ha en mössa...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

javill

"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

Fiiin mössa, och underbar blåbärsunge!  :D

manna

Tack för glada tillrop! Jag hoppas kunna återvända till tråden snart med nya bilder. Kanske en förevigad minikofta...

... och ja, LottaLuvin, ungen är jag riktigt, riktigt nöjd med. Bättre än så finns inte. Inte en enda tappad maska där, inte.  ;D

LottaLuvin

Citat från: manna skrivet 11 Aug-09 kl 09:07
Tack för glada tillrop! Jag hoppas kunna återvända till tråden snart med nya bilder. Kanske en förevigad minikofta...

... och ja, LottaLuvin, ungen är jag riktigt, riktigt nöjd med. Bättre än så finns inte. Inte en enda tappad maska där, inte.  ;D

;D

yrian

javill

Citat från: yrian skrivet 18 Aug-09 kl 22:17
Bröllopssjalen!  :)

*sus genom publiken och busvisslingar*

Den är supersnygg!  :D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

Citat från: javill skrivet 18 Aug-09 kl 22:52
*sus genom publiken och busvisslingar*

Den är supersnygg!  :D

Det är den - och bilden i sig är faktiskt hur häftig som helst. Vore det jag som var på den skulle jag beskära den försiktigt och attans lite, och göra en tokförstoring att glädjas av på väggen. :)
(vem är fotografen?)

yrian

Tack tack! Oj vad jag får mycket beröm i kväll!  :-[

Min man  :)  tog en hel massa bilder på sjalen, men tyvärr är det en uppdragen båt i bakgrunden på de flesta. Och inte är det en vacker liten tjärad eka inte, utan en plastsnurrebåt. Suck, hoppas det går att fixa till på något sätt...  :(

malines

yrian! Du förtjänar allt berömmet!  WOW vilken vacker sjal!!!

Mitt ynka lilla bidrag är detta broderi som nu är upphängt inramat på väl synligt ställe i min hall...

LottaLuvin

Citat från: Malines skrivet 18 Aug-09 kl 23:37
yrian! Du förtjänar allt berömmet!  WOW vilken vacker sjal!!!

Mitt ynka lilla bidrag är detta broderi som nu är upphängt inramat på väl synligt ställe i min hall...

Heee heeeee heeeeeee *hostattack av skrattandet*

malines

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

820 Gäster, 0 användare