Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Evendim

Citat från: Ekub skrivet 14 Apr-09 kl 19:48
Så vackert band!! :) vad innebär brickvävning, för en okunnig en? :-[

Ta en titt på Spångmurs hemsida! :-)

Ior

Jag har gjort ett fynd från förra årtusendet!

Nålbundna vantar som är ca 16 år gamla. Jag håller på att rota igenom mitt gamla hönshus för att se om vävstolen fortfarande står kvar under alla kartonger. På väg mot målet snubblade jag över dessa mina gamla vantar.
Jag tyckte aldrig överdrivet mycket om denna modell - men det känns lite kul att föreviga dem med fotokameran i alla fall.

Nettus

Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Kimma

Anmäler mig i tråden, fast det inte är textil  :-[

Hade min mamma sett dessa alster hadehon trott jag slagit huvudet. Snickardottern tovar  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

Mobilficka till sambon så den inte blir full av murbruk  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

Och så små prydnadsfår..inte världens vackraste men roliga att göra :)

Evendim

Citat från: Kimma skrivet 04 Maj-09 kl 19:16
Anmäler mig i tråden, fast det inte är textil  :-[

Hade min mamma sett dessa alster hadehon trott jag slagit huvudet. Snickardottern tovar  :P

ull och tovat är väl visst textil!
Fina alster, Kimma!

Kimma

Citat från: Shadow skrivet 04 Maj-09 kl 23:39
ull och tovat är väl visst textil!
Fina alster, Kimma!
Jasså, okej  :-[

tack  :)

Spångmurs

Mobilfodral skapat av rester jag råkade ha hemma

Grå mocka  (överblivet från lagning av armbågar på tröjor)
Brickvävt band  (en snutt som råkat bli över)
Tunnt rött ylletyg  (en fin liten bit som legat till ingen nytta, för fin för att kasta, för för att använda)
Två svarta ögglor att hänga det på skärpet   (ett ensamt skosnöre som låg under soffan)
Besök mitt hantverkshus!
www.spangmurs.se

Kimma

småbrukartanten

Har lite grejer jag skulle vilja visa för er här på alternativ. Men hur fasen får man med bilderna. Jag vet ju var jag har dem på min dator men hur hämtar jag dem därifrån?
Jag är ju en gammal idiot när det gäller datorer tyvärr.

Kimma

skriv ett inlägg, tryck på "alternativ" nere till vänster, välj "bläddra" leta upp din bild på datorn och tryck "Ok"

Tvärslå

Inte klar än men snart...
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Soshila

Citat från: Tvärslå skrivet 12 Maj-09 kl 23:59
Är det nålbundet!? :o Fint i vilket fall ;)

Humle

Citat från: Tvärslå skrivet 12 Maj-09 kl 23:59
Vackert, jag började på en nålbunden tröja i vintras för att hinna klart den till nästa vinter.
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Tvärslå

Ja den är en nålbunden.
I morgon ska ärmarna blockas och halslinningen jobbar jag på nu sen ska den broderas lite.

Tvärslå

Färdig och klar.
Nålbunden tröja.

Guld

Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

heleen

Jättesnyggt, med de vita detaljerna!

Tvärslå

Citat från: heleen skrivet 19 Maj-09 kl 22:43
Jättesnyggt, med de vita detaljerna!

Broderitråd - silvertråd.
Struligt att få det bra som synes men det får duga.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

374 Gäster, 0 användare