Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

mossgrön

Cool!  ;D  Ser ut som en liten minimössa...

idamaria

den här mössan sydde jag för nåpgra månader sedan till min systerdotter, tyget är köpt på hemslöjden i Falun, annars en traditionell flickmössa från Karesuando
Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det. Hebr. 13:2

Jordefamn

Storlyckans Anna

Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Humle

Fin mössa och jag har på senare tid blivit lite intresserad av knyppling men det törs jag inte ge mig på just nu.

Då vintern närmar sig kändes det säkrast att nålbinda ett tredje par vantar :P. Vänster vante är fodrad med vitt lovikkagarn, vintern kan ju bli kall... höger ska också fodras. Som vanligt blev det lite olika storlek på vantarna :-[.
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Soshila

Fin fina vantar Humle! :D Är det åslestygnet det där? Hur gör du när du fodrar dem?

Humle

Tack japp åslestygnet är det. Det var jättelätt att fodra, som om stygnet är gjort för det. Jag följde bara spiralerna med lovikkagarnet men det gäller att inte dra åt för hårt för då kan vanten bli liten.

Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Soshila

Så här blev mina första nålbundna vantar, efter mycket möda och stort besvär!  ;)

Nettus

Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

kossan

Mamma Anna är stolt :-[ :D ;) :)

''älsta dottern(11år) kom hem med én fin tröja från slöjden idag :D
( Skall ge till grannens bebis)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Magda

Vilken duktig flicka du har! Jättefin tröja. Det är så härligt med skaparglädje hos barnen.
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Sia

Den här lindisktrasan virkade jag i våras, gillar färgen skarpt!
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

amason

Citat från: Sia skrivet 11 Okt-08 kl 14:46
Den här lindisktrasan virkade jag i våras, gillar färgen skarpt!

Vill också ha!!!

underbar färg.
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

Sia

Citat från: amason skrivet 11 Okt-08 kl 18:49
Vill också ha!!!

underbar färg.
Ja, visst är det!
Virkad i Bockens lingarn, färg 712,
Köpt i väv-affären.
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

kossan

Citat från: Magda skrivet 11 Okt-08 kl 08:46
Vilken duktig flicka du har! Jättefin tröja. Det är så härligt med skaparglädje hos barnen.
Visst är hon!!!!!!!!!!!!!!
Hon är super duktig :D

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Spångmurs

Soshila, vilka fina vantar det blev! Verkligen snygga och på första försöket dessutom.

Humle, dina randiga vantar måste kunna stå emot vilket väder som helst! Härligt.
Besök mitt hantverkshus!
www.spangmurs.se

Göthes

Tjoho! nu först upptäckte jag den här tråden! kul att se vad ni har gjort!!

Jag bidrar med en mössa, den första jag stickat av egen-spunnet garn.
Den ser inte klok ut om jag får säga det själv...  ;D

Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Soshila

Ha, den ser ju jättemjuk och mysig ut!  :D

Magda

Det där garnet skulle säkert passa att sticka en sk åremössa av. Man stickar typ en "halsduk" å syr ihop till en tub, å sen drar man ihop i ena änden av tuben. Fattar ni?
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Göthes

Citat från: Magda skrivet 14 Okt-08 kl 19:34
Det där garnet skulle säkert passa att sticka en sk åremössa av. Man stickar typ en "halsduk" å syr ihop till en tub, å sen drar man ihop i ena änden av tuben. Fattar ni?

Är det åremössa det heter?? jag såg en sån hos hantverksboden här i ljusdal och frågade hur hon gjort det. det var meningen att jag skulle sticka en sån egentligen men jag blev så ivrig och inspirerad att det blev en smurf-hatt istället.  ;)
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

754 Gäster, 2 användare (1 Dolda)
Per7250