Åh, vad härligt med alla saker folk gjort!
Vad mycket kreativitet det finns här!
Här kommer lite inspiration från lite saker jag gjort som kanske är lite annorlunda.

Ett par tovade tofflor med vitsippor broderade uppå. Tyvärr har jag slitit hål på en av dem, och inte orkat laga det än.

Nålbundna vantar. Det här är det andra paret jag band, det första gjorde jag till min syster. De ligger för övrigt på en pläd jag vävde när jag gick på folkhögskola. Skulle bra gärna vilja ha plats till en vävstol...

En tovad tehuva, som jag gjorde åt en kär vän (på en annan folkhögskola). Eken är broderad med kedjestygn.
Brickband är en av mina favorittekniker!

Brickband nr. 1. Ett av de första banden jag vävde. De är nu fastsydda på en vadmalsmantel, som värmer mycket bra!

De är vävda i 16/2-lin, med mönstret delvis gjort i trädningen, och med en del individuella vridningar av brickorna.

Brickband nr. 2. Det här är en otroligt mångsidig teknik! Detta band (nu ett bälte) är vävt i s.k. "double face weave", där baksidan blir en spegelbild av framsidan. Mönstret består av bladrankor, två hjortar, samt ett träd. 16/2-lin, mönstret gjordes helt med individuell vridning av brickorna (efter ett komplicerat mönster - jag fick göra om vissa delar ett antal gånger!).

Till sist en liten paviljong. I lin, med handsydda sömmar i lintråd. Tog ett tag att göra, får jag väl säga. Textiltryck på utsidan (screentryck). En trästomme i mitten (den gjorde jag inte själv). Tyvärr är det inte helt vattentätt eller vindtätt.