Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

javill

Citat från: anette i bugared skrivet 22 Feb-14 kl 17:22
Tråkiga TVprogram har sina fördelar, då hinner jag brodera medans jag slötittar :) Denna gången blev det ett par vanliga vita örngott som fick en ansiktslyftning....

:D   Så fina!
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Inga-Karin E

oj, oj! Helt osannolikt! Tack för att du visade!

christinag

Ja det är såååå underbara grejor som visas i den här tråden. Fantastiskt. Tyvärr har jag inget tjusigt att bidra med, tampas fortfarande med inflammationer efter en olyckshändelse. Men snart så  :)

MvH
Christina G
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

PantaRei

On-the-GoVeralls. Hittat på Ravelry och bara måste prövas, tror Älgen ska få ett par i älgstorlek också ;)

getalina

PantaRei

Gensare 'Navigator'. Baserad på en barntröja stickad av en gammelfaster i tiderna. Jag har anpassat och lagt till en del Guernsey-detaljer som kilarna under ärmarna. Namn har den fått från en Pogueslåt. Ö-fusion. Tröjan är inte riktigt färdigt än och ska blockas (därför ser ärmarna ut som de gör) men jag funderar på hur jag ska avsluta kragen. Några ideer? Sätta en knapp i sprundet eller fortsätta kragen eller låta det vara som det är?

getalina

Blå kant i V:et och snörning i blått eller gråt?

PantaRei

Det blev en i-cord som avslutning på navigator. Efter det har jag gett mig på en steek eller som det så beskrivande heter på norska: klippekant. Om det går som jag tänkt så blir det en sandwich-konstruktion i Kate Davies stil som avslutning på kanten.

Varg-älva

Citat från: PantaRei skrivet 24 Apr-14 kl 19:58
Det blev en i-cord som avslutning på navigator. Efter det har jag gett mig på en steek eller som det så beskrivande heter på norska: klippekant. Om det går som jag tänkt så blir det en sandwich-konstruktion i Kate Davies stil som avslutning på kanten.

Men så fina tröjor!  :)

PantaRei

Klippkanten återförenad, förhoppningsvis håller den ihop. Koftan är stickad efter eget huvud, mönstret är traditionellt gotländskt, vanligast på vantar men gör sig riktigt bra som bård. Funderar på att skala upp mönstrer och göra en kofta åt mig själv med.

christelle

The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Smajsan

Citat från: PantaRei skrivet 24 Apr-14 kl 19:58

Så fina!
Hur gör du i-corden? Stickar du fast den direkt? Eller hur fäster du den annars?
Jag kan göra i-cord men har inte tänkt på hur man kan använda den.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

PantaRei

För Navigator avände jag något som kallas 'applied i-cord' (det finns bra videor och bilder på nätet) det går ut på att man plockar upp maskor och stickar in dem i i-corden. Typ tre cordmaskor, lyft en, plocka upp en, dra lyfta över, börja från början igen. För koftan använde jag i-cordavmaskning (i-cord bind off, tubavmaskning). Det är det bästa sättet att göra knapphål jag sett. Kate Davies är min favoritdesigner och hittas på katedaviesdesigns.com, hon har bra anvisningar för hur man gör en steek.

Smajsan

Okey!
Tack för svaret  :) Det blir super snyggt. Ska kolla upp det på nätet.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

PantaRei

Handladsvärmare/halvvantar med staplade får eller hattifnattar eller kanske bara helt vanliga snirklar.

getalina

getalina

LimJans

Här stickas det en hel del, men jag har ingen kamera längre.

getalina

Å jag har kamera men kan inte sticka. Så du har nog en fördel.  ;)

LimJans

Citat från: getalina skrivet 28 Maj-14 kl 21:56
Å jag har kamera men kan inte sticka. Så du har nog en fördel.  ;)

;)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

395 Gäster, 0 användare