Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

PantaRei

Vantar får2, egen design och mönster

PantaRei

Bananflugan Bertil, utflyttad till en flugforskande kollega

Smajsan

Jätte fin HannaPanna  :)
Och PantaRei, vilken fluga  :) Tur att banan flugorna inte har den storleken.När de har det antalet tänkte jag. Har du hittat på mönstret till vantarna? Super snygga!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

getalina

Citat från: PantaRei skrivet 22 Aug-13 kl 15:26
Bananflugan Bertil, utflyttad till en flugforskande kollega

Skulle varit roligt å va "en fluga på väggen" när du kom med den presenten.  ;D

PantaRei

Mönstret till flugan kommer ursprungligen från ChemKnits men jag har gjort en hel del ändringar för att få det lite mer verklighetstroget.

Vantarna är helt mina egna. Jag har just lärt mig sticka vikklar (vikkel i plural?) så jag behövde ett projekt för att öva på det.

praline1

här
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

HannaPanna

Kommer det en haj - simma fortare.

Nettus

Ja, den var verkligen fin! Lappteknik är kul! Och det går att göra hur avancerat man vill.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

praline1

Tack tack ja det är flera hundra lappar
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

christelle

The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

anette i bugared

Kanske inte världens mest nyttiga och användbara plagg, men vansinnigt roligt att göra :)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

ängesgården

skulle kunna användas som brudklänning  ;D mycket vacker
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Nettus

Citat från: ängesgården skrivet 04 Okt-13 kl 06:10
skulle kunna användas som brudklänning  ;D mycket vacker

Absolut!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

anette i bugared

Tusen tack. Tyvärr går den inte på mig.........tur i oturen att jag redan är gift :)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

PantaRei

Knästrumpor med uggleflätor och vikkelbård. Eget hop-plock, blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men jag tror jag tänker tycka om dem ändå.

Snuzer

Klart du ska , de är ju jättefina  :D Blir sköna i vintern när de är så långa och det är kallt.
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

PantaRei

Axelvärmare i ett underbart förgarn av ull från finska lantrasfår. Garnet är inte bara mjukt och gosigt; att använda det bidrar till bevarandet av de finska fåren och deras fantastiska färger.

javill

"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

PantaRei

Tack för de snälla orden de värmer i kylan. Jag har minskat projekthögen lite till; mönsterstickade småsockor.

christelle

Citat från: PantaRei skrivet 21 Okt-13 kl 18:37
Tack för de snälla orden de värmer i kylan. Jag har minskat projekthögen lite till; mönsterstickade småsockor.
Åh, så fina  ;)
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

402 Gäster, 1 användare
Mårten Falk