Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ängesgården

massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Fny

Citat från: Humle skrivet 05 Nov-12 kl 16:22
Nytt band av 192 lintrådar :). Lade även upp den i mitt album här. Oklart vad jag ska ha det till.

Ooh vad fint! Vad är det för teknik du använt?

Snuzer

En del av det härligt ullgarn från värmlandsfår som jag spunnit. Så nu är det bara att sätta igång och sticka varma sockor, halsdukar med mera till vintern.  :D

En del säljer jag men mycket behåller jag denna höst för eget bruk.  o:)

Handspunnet garn kanske inte passar i en tråd om vad man skapat i textil  :-[

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Jennyt

De där bilderna passar väl var som helst!!! *dreglar*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

javill

Vilken garnskatt Snuzer!  :D   Passar jättebra här tycker jag.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Humle

Citat från: Fny skrivet 09 Nov-12 kl 07:49
Ooh vad fint! Vad är det för teknik du använt?
Hej det är en form av japansk flätning Kumihimo flätad i en Marudai. Googla får du många bilder och sidor. :)

Snuzer shit vilket hästjobb, eller man kanske ska kalla det fårjobb. Måste tagit många timmar.
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Snuzer

Tack för uppskattade kommentarer. Många timmar (dagar) tar det men det är så sjukt kul att spinna så man tänker inte på att timmarna flyger i väg.  :)
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

RäddförDamien

Först broderar jag bilderna och sen får de bli något....
Om man tror att en personlig tolkning av god ton är överordnad rasism och sexism är man inte så genomtänkt. Men hey, det behöver man inte vara heller om man är moderator.

Sussilo

ängesgården

massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Pialinn

Hittat mönstren på ryska sajter.

Humle

Kanonfina gosedjur någon unge kommer bli jätteglad av de där :).
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

ängesgården

jättefina, där har du verkligen lyckats bra , och vilka härliga färger du har använt ;D

RäddförDamien

Åh, önskar jag kunde virka sådär!  :D
Om man tror att en personlig tolkning av god ton är överordnad rasism och sexism är man inte så genomtänkt. Men hey, det behöver man inte vara heller om man är moderator.

Pialinn

Draken virkas fram och tillbaka och sen ska man sy ihop den. DET är det svåra med dåliga fingrar.

Ang. färger få jag ta de som finns i den lilla butiken i byn. "Bor" vid världens ände i Sagres, Portugal.

LimJans

Draken och hästen vill kanske bli kompis med giraffen? ;) Han bor på en Öppen Förskola för asylsökande :)

ieenilorac

Citat från: Pialinn skrivet 08 Dec-12 kl 11:01
Hittat mönstren på ryska sajter.
Du kan inte posta mönstren här? Jättefina, ju.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

ängesgården

beskrivning på giraffen hittade jag på något som heter Mood, kom upp då jag googlade på  beskrivning på virkade djur, det är på svenska

Pialinn

ieenilorac

Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

405 Gäster, 0 användare