Skapat i textil - FOTOTRÅD

Startat av Marieberg, 21 Dec-06 kl 20:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LimJans

Tre par tumvantar i Drops Karisma (100% SW-ull)

Pialinn

Behövde en ny shopping-kasse.

christinag

Fin  :)

Jag hittade en bra virkbok från 1951 på loppis häromdagen, så det kan nog bli litet virka av här med. Men först har jag ett berg ved som skall in.

MvH
CG
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Pialinn

Husbilen har fått 3 nya innevånare.

Anette

...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

tallfrun

Vad mkt fina saker det finns i denna tråd.

LimJans

iPodlurarna blev instickade! :P

Sjaunja

Citat från: Jennifer86 skrivet 19 Jul-12 kl 22:31
Det där var kul! Hur gör man? Har man bara en maska/nål?

LimJans

Citat från: Sjaunja skrivet 19 Jul-12 kl 22:59

Det där var kul! Hur gör man? Har man bara en maska/nål?

Det är en i-cord bara, så har man sladden bakom när man stickar så den hamnar i i-corden.

christinag

Ha ha vilken rolig grej! Har du använt en sån där Sticklisa?

MvH
Christina G

LimJans

Citat från: christinag skrivet 19 Jul-12 kl 23:46
Ha ha vilken rolig grej! Har du använt en sån där Sticklisa?

MvH
Christina G

Nej, två stumpstickor :)

christinag

Åh  ;D vad pilligt. Ideer måste man ha.

Sydde precis klart en jättefin sommarklänning till mig själv förresten  :)

MvH
Christina G

anette i bugared

Ett par mamelucker, sydda efter gammalt mönster och av ett par gamla lakan med infällda spetsar och monogram.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Fridur

Citat från: anette i bugared skrivet 20 Jul-12 kl 17:46
Ett par mamelucker, sydda efter gammalt mönster och av ett par gamla lakan med infällda spetsar och monogram.

Men man fina de är!!!!
Kan jag beställa ett par? ;D
Bor på landet med sambo, katter, kaniner, vaktlar och Höns! Letar efter en gård att fylla med allehanda djur :)

christinag

Det där måste vara de finaste mameluckerna jag sett!

Nu vet jag vad jag ska göra utav dom gamla lakanen som mormor vävde (och knypplade) för mer än hundra år sen. Jag har sparat en del med slitet i mitten.

Här är en klänning jag sytt i mörkturkos jersey (färgen är litet knasig på bilden) med rynk över bysten, puffärm och svajig kjol:

Sydde en blus av en gammal blåblommig gardin förra veckan, men hittar inte bilden just nu. Fint med blå spets, blå kanter och knytis till.

anette i bugared

Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

MickeMård

Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

joel123

riktigt snyggt, praktiskt också kan jag tänka mig, minskar trasslet på sladden? typ som sådana "trasselfria sladdar" som brukar vara lite platta... tänker också på vissa "högkvalitetssladdar" som brukar vara inklädda i textil för att minska slitage, men dessa var ju mkt snyggare :D och ingen kall plastig sladd på magen om man har sladden inanför t-shirten :D skitbra! nu måste jag lära mig sticka !

LimJans

Citat från: joel123 skrivet 21 Jul-12 kl 11:42
riktigt snyggt, praktiskt också kan jag tänka mig, minskar trasslet på sladden? typ som sådana "trasselfria sladdar" som brukar vara lite platta... tänker också på vissa "högkvalitetssladdar" som brukar vara inklädda i textil för att minska slitage, men dessa var ju mkt snyggare :D och ingen kall plastig sladd på magen om man har sladden inanför t-shirten :D skitbra! nu måste jag lära mig sticka !

Precis, de trasslar inte ihop sig till ett nystan så fort man lägger ifrån sig dem :)

Smajsan

Citat från: Jennifer86 skrivet 19 Jul-12 kl 23:14
Det är en i-cord bara, så har man sladden bakom när man stickar så den hamnar i i-corden.

Ok?  Kan du förklara lite mer ingående vad en i-cord är? jag vill oxå göra en sådan "sladdstrumpa" det vore snällt om du vill beskriva hur  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

674 Gäster, 3 användare
snövitvit, Vagabonde, Anders Flix