Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 277862 gånger)

christinag

  • Inlägg: 1912
  • Täljstenfantast
    • Västmanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1040 skrivet: 31 okt-11 kl 21:23 »
Tack för alla fina kommmentarer! :-[
Skam den som ger sig men jag började om med strumpan 4 gånger innan jag fick kläm på mönstret....
Skam den som ger sig! Det är jobbigt när man får börja om sådär. Bra att du orkade  :) Jag har en kofta som bara blir jobbigare o jobbigare av den anledningen ...

Anette, vilka lustiga vimplar. Var har man dom sen? I huset eller på granen eller vad gör man med dom?
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1041 skrivet: 31 okt-11 kl 23:52 »
I granen tänkte jag, men de är inte så överdrivet "juliga" så de kan nog hänga med lite längre än annat pynt ifall de hängs upp i hallen tex.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Re:Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1042 skrivet: 01 nov-11 kl 07:44 »
Hmm, vill nästan inte lägga ut en bild efter Kobbes fina tröjor/jacka. Kanonsnygga!!!
Men här kommer i alla fall en bild av projektet före trekants sjalen. Ett par stickade och tovade sockor  :D

Gud vad fina !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

ElinorE

  • Inlägg: 261
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1043 skrivet: 01 nov-11 kl 20:57 »
Mitt färdiga pyssel:

Halsduk i "bubbligt" ullgarn


Droppformad hatt i svart och rött


Lilla hatt med fjädrar


Rosa hatt med fjäder och rosett


Cepe i svart fuskpäls
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

christinag

  • Inlägg: 1912
  • Täljstenfantast
    • Västmanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1044 skrivet: 01 nov-11 kl 23:36 »
ÅÅÅHHH vad fina!  :o
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Fny

  • Inlägg: 272
    • Uppland
    • Handicraft by Agis
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1045 skrivet: 02 nov-11 kl 07:35 »
Ääääälskar hattarn! Har själv gått och planerat att börja göra egna små hattar, och nu började det verkligen klia i fingrarna må jag säga!

ElinorE

  • Inlägg: 261
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1046 skrivet: 02 nov-11 kl 10:04 »
Det är fantastiskt kul att göra hattar! Tyvärr har jag bara en hatt bas kvar... :'( och inga pengar att beställa nytt material från England. För givetvis finns inte det jag vill ha i Sverige.

Men när det skramlar till på kontot ska en del öronmärkas till pyssel.  >:D

Ibland funderar jag på att bli importör av hattmaterial. Utbudet här är skrämmande dåligt och det finns nog många som liksom jag gärna vill göra egna små hattar.  ;)

Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

 

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1047 skrivet: 02 nov-11 kl 17:32 »
Loppislakan och örngott ( 10 kr) med "rätt" monogram + stuvbitsfynd på "Skroten" blev till ett påslakan med örngott till ett av barnbarnen, Leia.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Fny

  • Inlägg: 272
    • Uppland
    • Handicraft by Agis
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1048 skrivet: 02 nov-11 kl 18:22 »
Det är fantastiskt kul att göra hattar! Tyvärr har jag bara en hatt bas kvar... :'( och inga pengar att beställa nytt material från England. För givetvis finns inte det jag vill ha i Sverige.

Men när det skramlar till på kontot ska en del öronmärkas till pyssel.  >:D

Ibland funderar jag på att bli importör av hattmaterial. Utbudet här är skrämmande dåligt och det finns nog många som liksom jag gärna vill göra egna små hattar.  ;)

Men ÅH, det finns alltså hattbasar att köpa?! Jag har alltid trott att man måste göra allt själv... var helt inställd på att göra en hattbas i typ plast och sen klä med tyg och så... har du lust att dela med dig av en länk till stället du handlar från?

ElinorE

  • Inlägg: 261
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1049 skrivet: 02 nov-11 kl 18:55 »
Jajamensan! Det finns alla möjliga storlekar, modeller och material.  ;D
Mitt favorit material är Sinamay, lätt att både sy och limma fast på. Har tidigare försökt mej på att göra små baser av filt, blev sådär, det blir så otroligt mycket bättre när man använder riktiga grejer!

Jag har aldrig beställt via internet, bodde i London tills alldeles nyligen och hittade där vad jag ville ha. ( Och tog med mig för lite material hem...)

Därimot har jag hittat en sida som listar olika hattföretag nå nätet.
http://www.how2hats.com/new/links.html
Önskar mig hattblock och några rullar Sinamay så jag kan göra egna baser....... Kanske är tomten snäll i år.  o:)
« Senast ändrad: 02 nov-11 kl 19:08 av ElinorE »
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1050 skrivet: 02 nov-11 kl 19:27 »
Loppislakan och örngott ( 10 kr) med "rätt" monogram + stuvbitsfynd på "Skroten" blev till ett påslakan med örngott till ett av barnbarnen, Leia.

*Gilla*  :D
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Fny

  • Inlägg: 272
    • Uppland
    • Handicraft by Agis
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1051 skrivet: 06 nov-11 kl 12:07 »
Ny kjol!

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1052 skrivet: 10 nov-11 kl 19:10 »
Ännu ett lapptäcke ( eller stor duk om man så vill) färdigt, denna gången tog jag gamla oanvända kökshanddukar i linne och mixade med rött "madrasstyg" och fodrade med ett rödrandigt bomullstyg, perfekt till jul. Görs även på beställning ifall nån är intresserad :)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1053 skrivet: 11 nov-11 kl 16:12 »
Riktigt snyggt Anette :D

Jag har oxå suttit vid symaskinen.... 2 st. likadana blev det och jag lägger ut annons i afton ;)
Tillägg: Jag ser att spetsen nertill ser beige ut, men i verkligheten drar den åt lilarosa. Ska se om jag kan få till en blid med bättre färgåtergivning.
« Senast ändrad: 11 nov-11 kl 16:14 av Jennyt »
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

javill

  • Inlägg: 11428
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1054 skrivet: 11 nov-11 kl 17:54 »
Vilken fin klänning! Lapptäcket var också jättefint! Det är så roligt och se vad ni skapar.  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

RäddförDamien

  • Inlägg: 260
  • söker beskydd mot demoner
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1055 skrivet: 11 nov-11 kl 18:07 »
Sånt här upptar mina lediga stunder.... :)
Om man tror att en personlig tolkning av god ton är överordnad rasism och sexism är man inte så genomtänkt. Men hey, det behöver man inte vara heller om man är moderator.

pytte

  • Inlägg: 265
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1056 skrivet: 13 nov-11 kl 10:32 »
Är insnöad på norska mönster...
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1057 skrivet: 02 jan-12 kl 17:06 »
Jag gillar att återanvända, här är det 3 gamla/antika spetsar/krage på vilka jag virkat ett exklusivt garn i tunt silkes-mohair till sjalar/halsdukar/nackvärmare. Ingen blir den andra lik och alla tre säljs på Tradera.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1058 skrivet: 02 jan-12 kl 19:20 »
Men jisses! Jag vill gå på studiebesök i Anettes skaparhjärna :P :P :P
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1059 skrivet: 02 jan-12 kl 20:00 »
Men jisses! Jag vill gå på studiebesök i Anettes skaparhjärna :P :P :P
Du är välkommen, men där är lite rörigt ;D
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

458 gäster, 4 användare (1 dolda)
mommo, Tli, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser