Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mineralfoderkrubba?  (läst 1020 gånger)

Daniel1983

• Västergötland
Mineralfoderkrubba?
« skrivet: 10 sep-12 kl 19:27 »
Har blivit med får:)) Ska snickra ihop nåt bra fodertråg till att ge dom mineralfoder i. Det ska kunna stå ute. Finns det någon som har ideer eller ritningar på hur man kan göra? Täcker mig något liknande man fodrar rådjuren med på vintern men jag kan ju tänka fel.. Länka gärna om nån vet nån annan tråd med ämnet:)

vallhunden

• Västergötland
SV: Mineralfoderkrubba?
« Svar #1 skrivet: 10 sep-12 kl 19:31 »
Jag såg en gång en suverän sådan! Det var en blå plasttunna, med svart lock - modell mindre. Två hål hade gjorts i sidan och två rep dragits igenom hålen, med knut på insidan av tunnan.  Upphänges i en trädgren el dyl. Tunnan hängde parallellt med marken, ca 40-50 cm ovan mark. Locket satt kvar på tunnan men en rektangular flärp var utskuren och uppknuten som "tak" där tackorna stack in huvudet och åt.
Enkelt, men mycket effektivt!! ;D ;D ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 3 användare
fall, LimJans, Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser