Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm ;-(!  (läst 889 gånger)

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
Lamm ;-(!
« skrivet: 10 sep-12 kl 18:42 »
Jo, nu har det hänt igen... En av mina (lösaktiga) Gotlandsungtackor har lammat... Helt "off-season"
Idag hörde jag ett misstänkt "litet" bräkande i tackflocken, och mycket riktigt ett litet lamm stod där.

Jag har i alla år haft baggen gående med ungtackorna och aldrig haft problem med lammningar förrän -10 (en tacka) och nu -12. Shit!

Finns det någon som vill ha ett litet bagglamm framåt slutet på oktober??!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Bulan

  • Inlägg: 212
    • Västergötland
SV: Lamm ;-(!
« Svar #1 skrivet: 10 sep-12 kl 19:14 »
Det var det värsta vilka lösaktig får du har  ;) hihi  ;D  Jag kan eventuellt vara intresserad av bagglammet. Vart finns du? Ska kolla läget här hemma.
Bulan

mille

  • Inlägg: 2069
  • Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Lamm ;-(!
« Svar #2 skrivet: 13 sep-12 kl 18:47 »
Vi kan vara intresserade av bagglammet, men är inte slutet av oktober lite tidigt? Då är han ju bara 1,5 månad.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

241 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser