Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Septemberjakten  (läst 1712 gånger)

Nena

• Dalsland
Septemberjakten
« skrivet: 31 aug-12 kl 14:24 »
Så far gubben min i morgon för en veckas jakt i Jämtlands djupa skogar. Själv stannar jag hemma i år, men är redo för styckningsdag nästa söndag :) Någon annan här som kommer sitta på pass på måndag morgon? Eller för all del gå med hund?
Lev livet grönare så blir jorden skönare

Skogsluffare

• Gäst
SV: Septemberjakten
« Svar #1 skrivet: 31 aug-12 kl 14:50 »
Hoppas han får god jaktlycka :)  Jag har tyvärr inte någon jaktlicens ännu :(  Annars hade jag säkert suttit på pass på Måndag :)

Jogar

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 31 aug-12 kl 14:55 »
Nej, vi jagar för långt söderut och får alltså vänta till oktober på älg. Men nu är det bara två ynkliga paket älgfärs kvar i frysen så det börjar bli dax  :-\
Men vi får ju jaga fågel :)

Nena

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 01 sep-12 kl 09:37 »
Nej, vi jagar för långt söderut och får alltså vänta till oktober på älg. Men nu är det bara två ynkliga paket älgfärs kvar i frysen så det börjar bli dax  :-\
Men vi får ju jaga fågel :)
Och jag tömmer frysen för fullt nu - det enda jag håller in på är dovköttet - det blir det ingen jakt på förrän nästa år på senvintern. Detta år var vi välsignade med mycket älgkött och tom med våran petiga dotter anser numera att "köpefärsen" - dvs vanlig nötfärs är ganska så äcklig  ;D

Nena

• Dalsland
« Svar #4 skrivet: 01 sep-12 kl 09:40 »
Hoppas han får god jaktlycka :)  Jag har tyvärr inte någon jaktlicens ännu :(  Annars hade jag säkert suttit på pass på Måndag :)
Ska inte säga att det är bara å ta jaktlicens! Fixade lerduva mm med bravur - men när det gällde älgbanan så flippa jag ur å blev så arg på mig själv att jag vägrade att skjuta igen - skrek åt gubben min och alla andra - satte mig i bilen och tjurade tills gubben var klar med björnpasset :-[

Skogsluffare

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 01 sep-12 kl 10:16 »
Ska inte säga att det är bara å ta jaktlicens! Fixade lerduva mm med bravur - men när det gällde älgbanan så flippa jag ur å blev så arg på mig själv att jag vägrade att skjuta igen - skrek åt gubben min och alla andra - satte mig i bilen och tjurade tills gubben var klar med björnpasset :-[

Ja ibland går det kanske inte som man vill ^^  Jag är mer nojig över att jag är vänsterhänt. Ska man lära sig att skjuta som högerhänt, eller ska man öppna plånboken och köpa jaktvapen för vänsterhänta?

Yrmff

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 03 sep-12 kl 22:02 »

Haft upp till klass 2 sen -88 och sköt upp på älgen idag!! Tränade för ett par v sen och då gick det skit!! Idag bara lossa det!! Godkänd  ;D  så nu ska här forhoppningsvis snart skjutas gris!!!  ;)
mvh Y

Nena

• Dalsland
« Svar #7 skrivet: 05 sep-12 kl 18:21 »
Ja, gubben är nöjd! En tre-taggare första dagen å en 16-taggare igår. Idag kom en big-one, men då var det fullskjutet - så kan det gå - men jag tänker ju bara på frysen ;D Och faktum är ju att älgkalv är godast :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser