Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag har köpt hus med ett växthus på tomten=)  (läst 2208 gånger)

tottizen

• Västergötland
Jag har köpt hus med ett växthus på tomten=)
« skrivet: 30 aug-12 kl 12:44 »
hur tar man hand om det, och vad kan man odla? jag flyttar in i mitten på oktober, finns d nåt att ha d till på vinterhalvåret? :) Jag kan inget om detta alls, men tycker att det är roligt me växter o sånt=) men har bott i lägenhet innan.

Jättetacksam för svar=)

Vitis

• Skåne
SV: Jag har köpt hus med ett växthus på tomten=)
« Svar #1 skrivet: 30 aug-12 kl 13:09 »
Det är kanske lite sent att sätta igång med odlingar i oktober men lite sallad och kanske rädisor skulle kunna funka.

Annars är det väl inte fel att förbereda inför nästa säsong så du slipper det sen när du helst vill lägga tid på odling i växthus och trädgård.

Skrubba rent allt med såpa och varmt vatten.

Gräv om eventuella markbäddar och fyll på med kompost och gödsel. 

Kolla så alla luckor och dörren är hel och funkar som det ska. Säkra luckorna så dom inte kan blåsa upp och gå sönder, glöm inte plocka bort automatiska öppnare om såna finns. Dom går sönder om luckan är spärrad.

tottizen

• Västergötland
SV: Jag har köpt hus med ett växthus på tomten=)
« Svar #2 skrivet: 30 aug-12 kl 13:12 »
huset har varit sommarstuga och inte vart använt alls på 2-3 år, och jag antar att det kan vara lääängesedan det vart använt, äldre folk som haft det. vad bör jag göra mer än såpa? va mer måste jag tänka på?

Dela detta:

* Inloggade just nu

641 gäster, 2 användare (1 dolda)
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser