Jösses, den här tråden borde jag ha läst lite tidigare. Jag har köpt furuplank utan att ens tänka på vad det var för tjocklek.... hur korkad får man bli... Det golvet som en gång i tiden hade legat på reglarna var minst två tum tjocka plankor (förresten, vad är det för skillnad på plank och bräder, när ska man använda vilket ord?) men de var borttagna för längesedan, själv har jag plockat bort ett grangolv med btydligt klenare virke, för att det var ruttet under och bjälkarna behövde bytas. Knarr har jag inte ens tänkt på eller nånsin förstått att det kan bero på något... Dessutom fattade jag inte att min guru Den Pensionerade Byggmästaren ville att det skulle spikas för att han tyckte det skulle vara bra att det är lätt att plocka upp. Det var såklart det han tänkte på, han är alltid på hugget med inspektionsluckor och sånt. Men nu har de redan skruvat nästan hela golvet i sponten... helt omöjligt att plocka upp...
Måste nog åka och mäta lite i morgon... och fundera på om det kanske borde vara spikat i det rummet som är kvar att lägga...