Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vindnät  (läst 1734 gånger)

ninna b

• Gäst
Vindnät
« skrivet: 19 aug-12 kl 19:50 »
Någon som har använt vindnät till sina getter där nätet inte gått sönder..? I såfall vill jag gärna veta vilket fabrikat ni använt

Sussilo

• Gäst
SV: Vindnät
« Svar #1 skrivet: 20 aug-12 kl 10:55 »
F´låt, men vad är ett vindnät?

ninna b

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 aug-12 kl 12:48 »
Vindnät är en gles väv av stark polyeten... oftast grönt. Stoppar vind, väta och kyla men ger en god ventilation. Och är alldeles utmärkta att ha sönder och kila sig mellan hornen...  >:( ;) Sabla odjur.
Men det finns klart olika fabrikat med olika egenskaper, därav frågan

Sussilo

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 20 aug-12 kl 13:04 »
Aha, tack! Jag kände inte till termen. Har själv använt jutesäckar, gamla kasserade mattor och vad som funnits till hands. Ja getter kan verkligen vara ena sabla odjur ;D!

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 21 aug-12 kl 07:43 »
De e som med barnen. Man älskar att älta alla deras minder önskvärda sidor men älskar dom lika mycket för det. Getter är för folk som gillar utmaningar. Aldrig en tråkig dag med getter på en gård.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser