Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Baggen skadar sitt öra mot hornet..  (läst 675 gånger)

lantidyllen

  • Inlägg: 56
Hjälp! Baggen skadar sitt öra mot hornet..
« skrivet: 19 aug-12 kl 19:23 »
Har en trevlig bagge som jag gärna vill ha kvar. Men nu i sommar så har han nött bort hela spetsen på örat mot hornet.
Hans horn är ganska stora och rundade neråt, ingen risk att de ska växa in mot huvudet, men öronen tar i insidan på hornet när han viftar på örat.

Han har nött bort hela spetsen på örat nu och det är ett sår längst ut och resten av örat har blivit tjockare och fullt med sårskorpor.
Har lindat hornet med självhäftande bandage så att den vassa kanten försvunnit men såret vill inte börja läka ändå.

Jag tycker så synd om honom och så här kan han inte ha det. Nån som har nåt tips på hur man ska göra eller vart med om detta förut??

Funderar på att ta ut veterinär och helt enkelt amputera halva hans öra, men då kanske det ställer till nåt annat för honom.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 4 användare
Rosanne, Be, polyamorista, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser