Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frontline och löss  (läst 1600 gånger)

Nina K

• Skåne
Frontline och löss
« skrivet: 02 aug-12 kl 11:50 »
Märkte förra veckan att kattungarna fått löss och köpte frontline (spray) och behandlade alla. Ser inget som kryper längre i pälsen men ser på hårstrån ägg. Lossnar de eller ? Hur efektiv är spryen jämfört med pipet.

09

• -
SV: Frontline och löss
« Svar #1 skrivet: 21 aug-12 kl 15:15 »
Du kommer att behöva behandla igen när äggen kläckts. Behandla med de intervaller som anges på förpackningen tills även äggen är borta. Tror att det är 2 gånger du ska behandla med 4 veckors mellanrum, men kolla i bipacksedeln eller på apoteker för säkerhets skull.

Mewz

• Småland
« Svar #2 skrivet: 27 aug-12 kl 00:12 »
Effekten mot loppor/löss är 3-5 veckor (samma för spot-on) men man ska inte behandla oftare än var 4e vecka.
Lyxhustru, kattuppfödare, genetiknörd och renrasfantast. Bor utanför stan med make, 4 ½ barn, ett dussin raskatter, 2 hundar, 2 hästar, blekingeankor och jumbovaktlar.

ChrE

• Carpe Diem!
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 01 nov-12 kl 22:23 »
Köp en luskam!  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 4 användare (1 dolda)
Berberis, von tratt, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser