Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvraser  (läst 4055 gånger)

Ikon

• Skåne
Duvraser
« skrivet: 26 jul-12 kl 17:48 »
Jag letar duvraser och jag skulle vilja ha för slag

Jag tänker ha duvorna i en voljär på 8 kvm med anknytning till ett skjul
Jag vill också ha vakra duvor
Helst bara skulle jag vilja ha förslag på uppfödare i Skåne också :)

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
SV: Duvraser
« Svar #1 skrivet: 04 aug-12 kl 20:39 »
då rekommenderar jag påfågelduvor! ... och mig själv som uppfödare.  ;D  nej, seriöst. jag tycker påfågelduvor är lagom flygiga (? är det ens ett ord?), jättevackra och bra föräldrar. själv har jag ett par helvita men känner flera uppfödare som har påfågelduvor i olika färger. bifogar bild på mina...
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 aug-12 kl 20:52 »
Turkiska tumlare,vackra duvor med befjädrade fötter,flertalet färger..helvitt är snyggt men även blå med vita vingpennor..
Fjäderfän och kaniner

Ikon

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 06 aug-12 kl 22:17 »
då rekommenderar jag påfågelduvor! ... och mig själv som uppfödare.  ;D  nej, seriöst. jag tycker påfågelduvor är lagom flygiga (? är det ens ett ord?), jättevackra och bra föräldrar. själv har jag ett par helvita men känner flera uppfödare som har påfågelduvor i olika färger. bifogar bild på mina...
jag har tänkt på påfågelduvor men jag har inte hittat några uppfödare 

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #4 skrivet: 08 aug-12 kl 17:29 »
jag har tänkt på påfågelduvor men jag har inte hittat några uppfödare

nu har du hittat en.  ;D  bor i Malmö, har ägg på gång t.o.m...  alltså inte jag utan mina duvor.  :-[
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 2 användare
Hantverkaren, Fia06

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser