Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvraser  (läst 4047 gånger)

Ikon

• Skåne
Duvraser
« skrivet: 26 jul-12 kl 17:48 »
Jag letar duvraser och jag skulle vilja ha för slag

Jag tänker ha duvorna i en voljär på 8 kvm med anknytning till ett skjul
Jag vill också ha vakra duvor
Helst bara skulle jag vilja ha förslag på uppfödare i Skåne också :)

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
SV: Duvraser
« Svar #1 skrivet: 04 aug-12 kl 20:39 »
då rekommenderar jag påfågelduvor! ... och mig själv som uppfödare.  ;D  nej, seriöst. jag tycker påfågelduvor är lagom flygiga (? är det ens ett ord?), jättevackra och bra föräldrar. själv har jag ett par helvita men känner flera uppfödare som har påfågelduvor i olika färger. bifogar bild på mina...
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 aug-12 kl 20:52 »
Turkiska tumlare,vackra duvor med befjädrade fötter,flertalet färger..helvitt är snyggt men även blå med vita vingpennor..
Fjäderfän och kaniner

Ikon

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 06 aug-12 kl 22:17 »
då rekommenderar jag påfågelduvor! ... och mig själv som uppfödare.  ;D  nej, seriöst. jag tycker påfågelduvor är lagom flygiga (? är det ens ett ord?), jättevackra och bra föräldrar. själv har jag ett par helvita men känner flera uppfödare som har påfågelduvor i olika färger. bifogar bild på mina...
jag har tänkt på påfågelduvor men jag har inte hittat några uppfödare 

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #4 skrivet: 08 aug-12 kl 17:29 »
jag har tänkt på påfågelduvor men jag har inte hittat några uppfödare

nu har du hittat en.  ;D  bor i Malmö, har ägg på gång t.o.m...  alltså inte jag utan mina duvor.  :-[
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 5 användare (1 dolda)
skogskälla, simon.arvestrand, fall, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser