Reden på höjden?

Startat av Syster Yster, 17 Jul-12 kl 19:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Syster Yster

Håller på med nytt hönshus i en äldre byggnad. I byggnaden finns ett sådant bra krypin där jag bara vet att hönorna kommer vilja gå undan för värpning. Tänkte därför placera redena här. Problemet är att det är ont om plats på bredden- men gott om plats på höjden. Har inte behövt fundera på det förut, har alltid haft reden "i rad" Men skulle man kunna tänka sig att bygga "höghus" istället (3-4 reden på varandra). Någon som har erfarenhet av detta?

Paradisgården

Jag har bara haft 2 reden på varandra, men det gick bra.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Helena R

Jag har ett rede i lårhöjd och ett över. Hönorna är av stora tunga raser. Det är aldrig nån som ens kikar i övre redet. :(
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Syster Yster

Iofs så väljer hönorna bara ett, kanske två av de fem reden som jag nu har på rad, så det kanske räcker med två, då på höjden... Får skissa lite på det här tror jag..

skogskälla

Det verkar vara olika erfarenheter här  :) jag har reden i 3 olika nivåer och de i mitten är populärast men alla används, så prova du

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

506 Gäster, 2 användare (1 Dolda)
ärt