Det här är en lång och segdragen oenighet och jag försöker verkligen att inte bry mig. Det är dock inte så lätt när jag dagligen går förbi med djuren, barnen är med och det är ett återkommande gnäll. Igår argumenterade jag emot och det resulterade i att jag är en sketkärring som tydligen ska få se på f*****n

Jag försökte få dem att inse att jag kommer använda marken på ett eller annat sätt. Om jag inte kan ha djuren där, så blir det just energiskog, lärkplantering eller avstyckning till tomter. Det var då det tog hus i helsike

De tror av någon anledning att jag har mina djur i hagen för att jävlas med dem

(som om jag inte hade annat för mig

) Förståelsen för att jag köpt mina stackars 6 hA för att jag är intresserad av djur och natur är lika med noll. Förståelsen för att jag betalar pengar för min mark och därför vill använda den finns inte heller. Någon förståelse har jag nu gett upp att få. Insikt över att det nu är min mark verkar inte heller finnas inom räckhåll.
Djur har gått på denna mark sedan jesus gick i sandaler. Staketet stod tidigare en halvmeter/meter från tomtgräns, men för att tillmötesgå grannarna har vi flyttat in det 5-6 meter och låtit dem använda stycket. Konflikten fanns långt innan vi köpte marken (vet vi nu) men förut var det brorsan som hade djuren i hagen och grannfejd var väl förnamnet

Här snackar vi fysiskt våld..... Våra grannar vägrar inse att de inte bestämmer över marken.
Idag har vi pratat med kommunen. Tror jag ska ringa djurskyddet oxå.... lika bra att förvarna dem om att grannarna kommer ringa

och jag gissar att det ändå är dax för den vanliga inspektionen som görs vart tredje år. Lika bra att de kommer med en gång, så får jag på pränt att allt är bra med djuren. Det är skönt att de iallafall fört anteckningar genom åren och vet att det varit betydligt mer djur på gården och markerna tidigare.
JAG BLIR SÅ TRÖTT!!!!!!! BLÄÄÄÄÄÄ
Edit: TACK så JÄTTEMYCKET för alla bra svar. En och annan paragraf har jag mer än gärna till hands, eftersom det är just paragraferna som de tror att de har på sin sida.