Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skara lammslakteri  (läst 2404 gånger)

enveten

  • Inlägg: 64
  • I skogen kan ingen höra dig skrika
    • Värmland
Skara lammslakteri
« skrivet: 30 jun-12 kl 15:27 »
Nu på måndag öppnar Skara Lammslakteri, och idag var det öppet för studiebesök. Tydligen öppet imorgon med enligt hemsidan. Så fint! Och litet :) Fem anställda inklusive chauffören skall arbeta där, och de skall ta 80-100 lamm per dag. Övernattningsstall för slaktdjuren, och allt är nybyggt och ser för en amatör som jag ändamålsenligt ut. Hoppas att det kommer gå bra för dem. Gott om folk var där och tittade i alla fall. Vi har ungefär fyra mil dit, skönt att slippa transportera så långt. Håkantorps slakteri har väl lagt ned förstod jag, och detta är splång nytt.

Grinade en liten skvätt när jag tänkte på mina små lamm, och försökte trösta mig med att de i alla fall har haft det bra varje dag fram till det att de hamnar i fårhimlen :'(

färnevik

  • Inlägg: 2389
  • inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: Skara lammslakteri
« Svar #1 skrivet: 30 jun-12 kl 15:45 »
Vad roligt att de har studiebesök! Har erfarenhet av Ulrika och Håkan sedan innan och har redan bokat alla lamm dit, men det vore onekligen roligt att se, kanske skulle ta mig dit i morgon då!
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

enveten

  • Inlägg: 64
  • I skogen kan ingen höra dig skrika
    • Värmland
SV: Skara lammslakteri
« Svar #2 skrivet: 30 jun-12 kl 17:21 »
Det var verkligen intressant att se, tittade även i djurbilen och snackade med chauffören. Rekommenderar en tur till Skara imorgon.

svekhult-ia

  • Inlägg: 569
    • Västergötland
    • Svekhult-ia
SV: Skara lammslakteri
« Svar #3 skrivet: 01 jul-12 kl 10:09 »
Japp, var också där igår - en imponerande genomtänkt anläggning som jag tror kommer att bli väldigt lättarbetad. Så bra det blir med duktiga och engagerade människor!!
Glad människa med mindre finullsbesättning i Stenstorp utanför Falköping.

http://svekhultia.wordpress.com


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser