Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vem kan ta hand om djupströbädden?  (läst 1243 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
vem kan ta hand om djupströbädden?
« skrivet: 30 jun-12 kl 11:08 »
Nu har vår djupströbädd blivit såpass hög så att den behöver skalas av, alternativt tömmas på allt. Vem kan man vända sig till som kan ta hand om bortforslingen? Vi har ingen bonde som vi känner tyvärr. (första året med djupströbädd)

trassla

• Gäst
SV: vem kan ta hand om djupströbädden?
« Svar #1 skrivet: 30 jun-12 kl 21:40 »
På vissa ställen i Sverige, kan man lämna gödslet till värmeanläggningar. Hör med din kommun, annars har jag för mig att man kan köra den till tippen. Eller varför inte annonsera ut att du har stallgödsel.

silverglans

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 jun-12 kl 21:46 »
Nu har vår djupströbädd blivit såpass hög så att den behöver skalas av, alternativt tömmas på allt. Vem kan man vända sig till som kan ta hand om bortforslingen? Vi har ingen bonde som vi känner tyvärr. (första året med djupströbädd)
jag och alla jag känner har slängt ut den på gödselstacken bara och börjat om.
men sjukt tungt är det.
har tagit ut djupströbäddar som varit åt både får och hästar.
högsta/djupaste var väl 20-25cm packad ..

Zixten

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 01 jul-12 kl 11:13 »
Bortforslingen?
Menar du att du vill ha hjälp med att få ut den? Eller fixar du det själv och vill sen bara bli av med högen?

En början är att ta kontakt med Farmartjänst eller maskinringen i närheten av dig.
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende.  // Zixten

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #4 skrivet: 01 jul-12 kl 11:20 »
När vi hade vår gård så köpte vi container via blocket o där slängde vi all gödsel. När det var dax för tömning ringde vi det lokala åkeriet som hade kranbil o de kom o hämtade containern o tömde den för en ynka liten peng :) Kolla upp om du kan göra samma sak så är du av med besväret eller ja....tömma boxarna får du ju göra själv ;)
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 2 användare
torbjorn, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser