Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktlar  (läst 1211 gånger)

akumas7

• Södermanland
Vaktlar
« skrivet: 23 jun-12 kl 00:39 »
Hej Hej.

Jag tänkte köpa några kinesiska dvärgvaktlar. Hur många hönor går det på en tup? Går det att ha 2st hönor på en typ eller är det för lite?
Vilka färger kan dom vara? Jag vill inte ha ägg då jag ej har någon kläckare, men jag köper gärna kycklingar om man kan se skillnad på kön
när de är så små. Annars tar jag ungdjur. Jag är dock intresserad av att uppfödaren finns i stockholmstrakten då jag ej kan ta mig längre
sträckor. Känner ni till någon eller kanske kan föreslå någon? Dom kommer att vara inomhus en tid för att sedan kanske flytta ut. Det beror
på hur där jag flyttar ser ut. Kan man ha 3kineser och sedan en japan? Eller kanske en europe? Någon som vet någonting om just europer?

Hällsningar

Evve.o

• Bohuslän
SV: Vaktlar
« Svar #1 skrivet: 27 jun-12 kl 13:05 »
Hej;
Jag har kinesiskadvärg vaktlar;
2st hönor på en tupp är för lite minst 4-5 st.
Färger finns det alla möjliga, vilt,vit,brun,ljusa färger, mörka färger.m.m
Jag bor nere i bohuslän men ska upp till Eskilstuna om några veckor.

Evve.o

• Bohuslän
SV: Vaktlar
« Svar #2 skrivet: 27 jun-12 kl 13:09 »
Hej;
Du får gjärna höra av dig till, evve1@live.se om du har mer frågor!

Dela detta:

* Inloggade just nu

402 gäster, 3 användare (1 dolda)
simon.arvestrand, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser