Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hahaha lite roligt ;) ;D  (läst 5035 gånger)

FM

• Skåne
Hahaha lite roligt ;) ;D
« skrivet: 18 jun-12 kl 21:22 »
Tyckte detta var skoj så delar med mig ;) ( har inget med självhushålle att göra så väldigt alternativt OT)

I vartfall fick Metacam utskrivet till en av hästarna och apotekaren har då skrivit på den lilla klisterlappen där dosering o sådnat står:

FÖR DJUR
250 kg häst i munnen i 10 dagar.
Till häst

;D hmmm jag tror jag avstår att följa den doseringen  :P  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
SV: Hahaha lite roligt ;) ;D
« Svar #1 skrivet: 18 jun-12 kl 21:36 »
 ;D ;D ;D
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 19 jun-12 kl 00:39 »
Dessutom döpt om Spitfire till 'Spritfirer'  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 19 jun-12 kl 02:45 »
 ;D
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Valkyria

• Utsikt!
    • -
« Svar #4 skrivet: 19 jun-12 kl 12:54 »
Dessutom döpt om Spitfire till 'Spritfirer'  ;D

Hmmmm....kan det kanske vara någon synonym till hembrännare/spritbrännare måntro? Lite av en freudiansk felsägning?

Håller med om att det var lite kul.
Jag saknar en "Gillaknapp" på min vedspis

kbh

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 19 jun-12 kl 13:36 »
Hmmmm....kan det kanske vara någon synonym till hembrännare/spritbrännare måntro? Lite av en freudiansk felsägning?

Håller med om att det var lite kul.
Eller rätt och slätt spritfri   då det skulle kunna stämma på väsköttska  spritfrier  översatt så blir det ju   spritfri ?

FM

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 19 jun-12 kl 18:24 »
hahaha ja han är spritfri om han inte tullar på mattes hansprit eller har en hemlig gömma maskrosvin elle så  ::)  ;D

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #7 skrivet: 19 jun-12 kl 18:50 »
Tur ändå att det går att skratta åt.  Tänk om det hade varit en nolla för lite eller för mycket i doseringen ...  :o

Spitfire?  Är det hästens eller preparatets namn?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

FM

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 20 jun-12 kl 01:41 »
Tur ändå att det går att skratta åt.  Tänk om det hade varit en nolla för lite eller för mycket i doseringen ...  :o

Spitfire?  Är det hästens eller preparatets namn?

Ja det hade helt klart vart värre  :-\

Spitfire är hästen o han är döpt efter planet ;) Han syns på min profilbild ;)

Trollmor

• -
« Svar #9 skrivet: 20 jun-12 kl 07:28 »
Man tycker att det planet borde vara välkänt, men fingrarna kan ju slinta på tangenterna.  Hur mår han, då?

Galopp

• Uppland
    • Gladafriskadjur
« Svar #10 skrivet: 20 jun-12 kl 08:02 »
 ;D ;D ;D ;D

FM

• Skåne
« Svar #11 skrivet: 20 jun-12 kl 21:50 »
Man tycker att det planet borde vara välkänt, men fingrarna kan ju slinta på tangenterna.  Hur mår han, då?

Så länge jag kan tolka vad som skrivs så kan fingrarna få slinta ;) Dock om det är något viktigt så är det bra att hålla styr på fingrar, även jag "lider" av 'slintande fingrar'. :)

Hingstapellen Spitfire har fång  :( och fick ett litet "anfall" av det nu igen  :-\ Så nu står han i sin box och är tjurig och pratar med en när man går runt o pular. Idag verkade han riktigt fräsh :)

Trollmor

• -
« Svar #12 skrivet: 20 jun-12 kl 23:06 »
Oj, stackars tottohäst, klappa han från oss!   :-*

MagnusL

• Skåne
« Svar #13 skrivet: 20 jun-12 kl 23:26 »
:) fick själv just utskrivet ögonsalva till en fisk  ::) (skulle vara gås)
Oo är kontinuerligt frustrerad över att Ipaden gör en till ofrivillig analfabet

FM

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 21 jun-12 kl 01:29 »
Oj, stackars tottohäst, klappa han från oss!   :-*

Det ska jag göra  :-*

:) fick själv just utskrivet ögonsalva till en fisk  ::) (skulle vara gås)

hahahahahahahaha ser framför mig hur du behandlar fisken  ;D  :P Lycka till med gåsen!

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #15 skrivet: 21 jun-12 kl 10:05 »
hahaha ja han är spritfri om han inte tullar på mattes hansprit eller har en hemlig gömma maskrosvin elle så  ::)  ;D

Skillnad på hansprit och handsprit?  ;)
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Trollmor

• -
« Svar #16 skrivet: 21 jun-12 kl 10:24 »
Men "gås" stavas helt annorlunda än "fisk" ???  Men jag håller med, måste vara svårt att ögonbehandla en fisk.  Lycka till, gåsen, från mig med!

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #17 skrivet: 21 jun-12 kl 10:29 »
Det kanske skulle vara fiskgås....  ;D
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

galdur

• -
« Svar #18 skrivet: 21 jun-12 kl 10:30 »
 :o :o :o 250kg häst i munnen och detta sittandes till häst???? Den veteriären hade fått komma ut och fixa det själv! ;D ;D
Hoppas sprithästen snart mår bra igen! :)
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #19 skrivet: 21 jun-12 kl 10:34 »
Kan bidra med en liten anektod som jag inte själv är inblandad i men skrattade gott åt. Historien har valsats runt och figurerat på radio också.

Bortgjord Matte:

Svinto har en ganska så stor och lång pung (PLÄP) och den ställer till stora problem i hans ljumskar han får svamp där för pungen hänger så pass mkt att det bir konstant fukt där. Så vi måste vara noga med att torka och ev raka bort pälsen där och unerhålla och torka ut med potatismjöl. Efter en regning vår så var utslagen värre än någonsin och det lukta illa och stackaren.. Fick tipset av en vetrinär att köra med pevaryl en tid innan vi skulle komma in för ev starkare åtgärder!

Så jag begav mig ner till apoteket på Väsby centrum för att kolla in utbudet av svampmedel. Jag stod och valde mellan en stor tub pevaryl eller pevaryl puder. Efter ett tags dividerande med mig själv så kom jag fram till att pudret torde vara bättre iom att det både torkar ut och behandlar.

När jag stod där och bestämmde mig så kom det fram en ur personalen och undra om jag behövde hjälp. Och faktiskt, jag behövde hjälp för jag missade att fråga vetrinären en sak så följande samtal utspelade sig:

Jag - Om man har svamp i ljumskarna för man har stor pung, och om man pudrar på detta och om man sedan råkar slicka i sig detta, är det skadligt?

Apoteks tanten ser ut som ett stort utropstecken/frågetecken, och vet inte riktigt hur hon skall tolka min fråga och ännu mindre svara på den på ett seriöst sett, i samma veva inser jag vad jag sakt...
Där står jag med förlovningsring på fingret och snackat svamp i ljumskarna pga pungen och jag har inte nämnt hunden. Så jag säger då snabbt och småt stammande och kanonröd i ansiktet:

Jag - Alltså jag har en schäfer hemma med denna åkomman, och som du vet är ju hundar ganska viga och har inga problem att tvätta sig både här och där!

Apotekstanten såg ngt lättad ut och förklara att det inte var ngn större fara om han skulle råka få det i sig, men effekten försvinner om han tvättar bort det.

Så jag försvinner snabbt mot kassan och betalar för pevarylen och vill så snabbt som möjligt hem, då jag är ca 10 meter från apoteket hör jag värdens skratt ifrån apoteket så jag misstänker att tanten på golvet berätta för kassörskan om min blunder!

Kan lova att detta var väl ngt av det pinsammaste som jag gjort i mitt liv.

;D

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 4 användare (1 dolda)
torbjorn, gorlan, biggelina

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser