Tack för svaret de känns i varje fall betydligt bättre. Jo kolla upp de med kläder de är HM som är gransat och deras verksamhet, jag har gått sömnadsline i tre år samt en extra sömnadsutbildning på gotland detta var vad vi fick veta när vi hade teori inom sömnadsindustrin så jag skulle tro att de är rätt.
Annars så är de ju ett stort misstag från kursen, betygen och skolan. Men kolla gärna upp de skulle vara av stort intresse för mig att veta.
När vi fick se på bildspelet och höra dem tala dom som hade jobbat i en sådan anläggning då ville man bara gå ut ur salen där vi alla satt. Dom hade vanliga kläder inga skyddskläder, inga stövlar eller skor. Dom trampade i tunnor för att färga våra kläder (de var just jeans och skinn som de handlade om då under kursen) såren var från fötterna upp till knäna och dom som hade jobbat visst antal år (minns inte hur länge) kunde inte gå riktigt än.
Vi har själv haft dessa medel som använd i dag i sverige, men de är så länge sedan. De är klassat som livsfarligt ämne och får inte användas alls inom europa längre men i dessa länder spelar de ju ingen roll. Varför? Är dom mindre värda än oss de kan inte jag förstå hur kemiska ämnen som är förbjudna i vissa delar kan få användas på andra platser på våran jord.
Men de som har blivigt "bättre" är ju bomulls odlingen (om man kan kalla de för bättre). Dom intervuade en kille som jobbade där han var i 20 års åldern, han berättade att hans farfar jobbat där tills hand avled, pappan lika så. Och han skulle gå samma väg till mötes. Ett jobb behöver man för att leva men de som denna kille tyckte var bra, han har fått en möjlighet eftersom att de nu är krav från högre uppsatta att alla på en bomulls odling måste använda mask vid besprutnings skedet.
Dom går alltså med soma bara ben och använder en (lik röjsåg fast med medel i som sprutas ut på bomullen) för att insäkter inte skall kunna äta upp bomullen.
Du förstår att jorden är rikedom, tänk om människorna skulle få en plätt jord och få odla grönsaker för husbehov i stället för dessa bomulls odlingar så skulle dödligheten minska radikalt, dom skulle inte beöhba vara undernärda. Och vi pratar mycket om att de finns inte vatten så att de räcker, men hur mycket vatten måste vi vattna bommulsodlingarna med? Tänk om vi skulle få dricka av de och inte göra allt till en industri.
Vi tänker bara på pengar, pengar pengar vart har vårat vett tagit vägen? Är de inte viktigare att vi mår bra djur och människor och växtligheten?
Varför förstör vi så mycket bara för så lite egentligen? Hur många dör bara för att vi här ska kunna ha på oss nya kläder, köpa inredning prylar, byta mode kläder efter sesong?
Vi anser att vi är låg avlönade när vi har en brutto på 20 000kr ja visst men de är ju staten och medier som anser vad vi människor "måste ha" behöver vi allt?
De finns så mycket som vi inte behöver och som vi ändå använer i onödan i stället för att tänka troligen bara för att de är enkelt. Jag påstår inte att jag är någon som inte följer med strömmen i allt detta. Jag blir bara så irriterad på att de får vara på det här sättet och klädindustrin just den blir ju gransad ofta men vad händer? De rinner ut i sanden precis som så mycket annat bara för att de ger så mycket pengar åt dem som redan är rik och dom vill inte jämna ut klyftan. Dom vill ha den stora klippan för att veta att vissa männiksor skall vara längst ner och andra högst upp.
Var de inte ett jämnställt sammhälle som så månaga säger att dom strävar emot?
Du får ursäkta min text att jag låter irriterad och de är jag men absolut inte mot dig utan mot hela upplägget i våran värld. Jag skall säga att de skall bli så otroligt skönt att kunna få till allt med gården få odla och ha djurhållning och veta att de man stoppar i sig har haft de bra. Skötts utan E-medel och fått ett natrurligt gott liv

Så att man kan se den stora skillnaden, jag tror att många av våra sjukdommar kommer från allt som vi här i maten och från kläder. Medel som vi människor har skapat men som vi inte vet följderna av.
Jag är nyfiken på resultatet från gården när man kommit i gång, om värken försvinner om den positiva andan hägrar mera än den neggativa. Samt om kroppen ställer om sig och inte går upp och ner som en jojo trots att man varje sig äter mera eller mindre under en period. Men man kan gå upp 5 kg utan anldening och tvärt om . Varför? De tycker jag ska bli intressant. Om de är som jag tänkt mig, och stressen i vardagen försvinner ju också när man får komma ut till tystnaden.
Det är någon som jag är stort behov av tystnad och lugn och de tror jag att många människor behöver för att kunna andas och slappna av.
De vart lite mycket av allting detta inlägg men ja de blir som de blir, ibland måste man få ur sig.