Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  avels ägg, Vaktel  (läst 1336 gånger)

Smajsan

• -
avels ägg, Vaktel
« skrivet: 13 jun-12 kl 22:46 »
Vet någon hur länge man kan förvara avelsägg från vaktel? har fått hem 20 st. ägg men det är fullt i kläckaren.De äggen i kläckaren kommer att kläckas om 10 dagar, är det för lång tid för vaktel äggen 
att vänta tills dess?
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

tinaw

• Gäst
SV: avels ägg, Vaktel
« Svar #1 skrivet: 14 jun-12 kl 18:06 »
Jag har läst att tio dagar efter kläckning börjar de kläckas sämre, och väntar man 15 dagar kläcks i princip inget av dem.

Smajsan

• -
SV: avels ägg, Vaktel
« Svar #2 skrivet: 14 jun-12 kl 18:49 »
Ok! Tack Tina för ditt svar=) Men då kan kanske några klara sig om jag väntar, skit det här , jag hade inte beställt dom utan bara meilat om intresse och vips, så fick jag 20 vaktel ägg,,,bara så där=)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

618 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser