Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad får man dra av för angående hundinnehav?  (läst 1249 gånger)

Helle-Mari

• -
Vad får man dra av för angående hundinnehav?
« skrivet: 12 jun-12 kl 17:43 »
När man har en arbetshund i enskild firma, betalar firman hundförsäkring, veterinärvårdskostnader och foderkostnader för hunden då?
Detta gäller ett lantbruksföretag som innehar en vall och vakthund.

Alltså fodret är jag nästan säker på att det är så men försäkring och övriga kostnader....någon som har koll?

Malines här igen

• Gäst
SV: Vad får man dra av för angående hundinnehav?
« Svar #1 skrivet: 12 jun-12 kl 17:48 »
En bekant tar allt med hunden på firman, inklusive inköpet och kurser med motiveringen att hen inte skulle kunna ha jordbruket kvar utan hunden. (Vallare och ägaren har av och till fysiska besvär.)

Ugglans

• Småland
    • dixietown
SV: Vad får man dra av för angående hundinnehav?
« Svar #2 skrivet: 12 jun-12 kl 18:00 »
Jag har haft en enskild firma med hundverksamhet (kurser och så) och var då tvungen att ha min kennelverksamhet, som är mycket liten, i firman också.

Tvungen säger jag för att det inte är fördelaktigt att sälja hundvalpar med moms. Det skulle väl iofs de flesta uppfödare göra, men så är inte fallet och man kan inte gärna höja priset för att man betalar in momsen...

Hursom... Allt som har med hundarna att göra står firman för. Foder, diverse utrustning, försäkring, veterinärvård, utbildningar, tävlingar/utställningar inkl resor och boende osv.
Whippet 1.3  Welsumer Dvärg 2.10

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser