Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur stor lucka?  (läst 1251 gånger)

mohsart

• Blekinge
Hur stor lucka?
« skrivet: 10 jun-12 kl 19:55 »
Hur stor öppning/lucka ska man ha på ett gåshus? Jag antar att den bör vara lite större än till höns/ankor?

/Mats
Riggargesäll, arbetar även med båtbygge och -renoveringar, repslagning och segelsömnad, samt fin- och fulsnickeri.

Have Autism, Will Travel

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hur stor lucka?
« Svar #1 skrivet: 10 jun-12 kl 21:07 »
De kan gå in genom en ganska liten öppning, men jag föredrar en stor, eftersom jag använder samma lucka för att hälla in foder och plocka ägg i. Mina luckor på de nyare husen är 120 cm höga och 60 cm breda, på de gamla, gjorda när jag inte insett hur ovig jag är  :-[, är ca 45 * 40 cm. Gässen bryr sig inte om vilket, men jag vet vilket jag föredrar.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 3 användare (1 dolda)
Radar, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser