Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blå duva  (läst 2732 gånger)

Svarthönan

  • Inlägg: 924
    • Skåne
    • Sorbiska ägg
Blå duva
« skrivet: 09 jun-12 kl 07:47 »
Vad är det här för något? Är den målad eller kan man verkligen få fram en så stark färg genom maten?!
http://ttela.se/start/vanersborg/1.1656261-ovanlig-bla-duva-i-vanersborg

David97

  • Gäst
SV: Blå duva
« Svar #1 skrivet: 09 jun-12 kl 07:53 »
Den är inte målad iaf.... Jag kanske kan komma dit o få syn på den, bor typ där..

Svarthönan

  • Inlägg: 924
    • Skåne
    • Sorbiska ägg
SV: Blå duva
« Svar #2 skrivet: 09 jun-12 kl 07:58 »
Du kan ju ta kontakt med dem, de verkar behöva hjälp...

Huggorm

  • Gäst
SV: Blå duva
« Svar #3 skrivet: 09 jun-12 kl 08:01 »
"Brevduvor är det inte, för de är alltid ringmärkta med färgade plastringar."

Och så några rader senare:

"– Det är alldeles bombsäkert en brevduva, det är inte säkert att alla är ringmärkta."

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Blå duva
« Svar #4 skrivet: 09 jun-12 kl 08:31 »
Den är inte målad iaf.... Jag kanske kan komma dit o få syn på den, bor typ där..
Troligen så är den målad, finns speciella färger man målar duvor med i vissa länder för att få de att se vackra ut när de flyger omkring.
« Senast ändrad: 09 jun-12 kl 08:44 av Strands Gård »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
SV: Blå duva
« Svar #5 skrivet: 14 jun-12 kl 15:55 »
Klart den är målad! Den blåa har exakt den färgen "blåa" (färgade) orchidéer brukar se ut som. Nån idiot som varit framme med sin sprejburk...  ::)
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser