Huvudmeny
down

Elhandelsbolag+Vindkraftskollektiv

Startat av Vasa81, 30 Maj-12 kl 02:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vasa81

Någon som vet ett elhandelsbolag som handerar något av de vindkraftsproducent kollektiven, som ochså köper in elen från egna solceller?

eka

Har en ny bekant som säljer Solceller. Vi diskuterade detta under veckan.

För att ett bolag skall bli nettomottagare av el måste du ha ett speciellt abonnemang för matning av nätet.

Alla bolag lär hantera att du säljer överskott från solceller men du får inte "överproducera" sett över en period. förmodligen år. Du måste köpa mer än du säljer.

Bolagen lär variera stort med priset. Allt mellan 12 öre till 1 kr hade han sett.
Det skulle finnas ett bolag som gett 2 Kr för solel men vi kunde inte förstå hur de räknade hem detta.

Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Vasa81

Känner extremt väll till hur kalylerna och hur det funkar runt att vara mirco producent igenom till exempel solceller.

Det finns idag vindkraftsverk som ägs som Vindkraftkooperativ som ekonomiskförening.
Dessa har alltid ett elhandelsbolag för administration och köpa extra el av.
Ett bolag som man där med blir "bunden" till.

Finns det någon som känner till ett vindkraftskooprativ som är bunden till något elhandelsbolag som ochså köper el av microproducener? (hoppas min fråga blivit tydligare nu)

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

574 Gäster, 1 användare
donderboss
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna