Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ulltovning?  (läst 3328 gånger)

emmashanti

• Miss Smith
Ulltovning?
« skrivet: 12 maj-04 kl 14:28 »
Jag skulle vilja börja tova lite ull, mest för att det är kul och testa och se vad man kan göra. Jag har provat på det förrut och undrar var man kan få tag på små kvantiteter ull och kardor, litteratur?

Camilla

• Gäst
Re:Ulltovning?
« Svar #1 skrivet: 12 maj-04 kl 19:07 »
Ett boktips kan du få av mig! Boken Tova
av Gunilla Paetau Sjöberg är jättebra. Jag köpte min här i Åters bokklubb, och tycker jättemycket om den.  :-*

mirakel

• Närke
« Svar #2 skrivet: 12 maj-04 kl 23:38 »
Hej!
På Åddebo Ull i Skärplinge kan man köpa lite allt möjligt som har med tovning att göra, och de är bra eftersom de betalar fårägarna bra för ullen också  :) De har postorder också.
Kolla in www.addeboull.com och se efter vad de har! (Tänk på att det alltid går åt mer ull än vad man tror när man tovar.) Lycka till! /gabriella

Jahbless

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 apr-06 kl 11:50 »
Hej Emma.

Jag vill bara skicka ett litet tips.

I kolarbyn ( Sveriges mest primitivaste vandrarhem ) är det en helgkurs med ulltovning.

Rekommenderar den..))

http://www.kolarbyn.se/offer_utk.asp

Mvh Thomas

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser