Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förbannade katt!  (läst 10237 gånger)

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
SV: Förbannade katt!
« Svar #20 skrivet: 18 maj-12 kl 19:37 »
Bor mitt ute i ingenstans utan grannar så katten e vild. Fattar inte varför just här hos mig när allt inom synhåll e åkrar och mark.
Katter söker sig gärna till människor. Kring människorna finns råttor, mat och annat. Katterna kommer från ingenstans och hittar fram till en i alla fall. Jag bodde uppe på fjället ovanför trädgränsen några år, då fick jag påhälsning av främmande katter från ingenstans!

MvH
Christina G
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Andromedae

• Dalarna
« Svar #21 skrivet: 18 maj-12 kl 19:37 »
Många katter avlivar inte sitt byte snabbt, utan leker och plågar först. De borde förstås inte få vara lösspringande.

Egen, hemlig fälla och fixa själv i dunklet kanske kan fungera?

Att katter leker med sitt byte är en sak.
Att medvetet förgifta och därmed plåga katter är en annan, nämligen djurplågeri och vi har en lag emot det i Sverige!

Broberg

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 18 maj-12 kl 19:38 »
Tålamod!

Jo, brukar vara äldre förvirrade typer som samlar katter...

Broberg

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 18 maj-12 kl 19:40 »
Att katter leker med sitt byte är en sak.
Att medvetet förgifta och därmed plåga katter är en annan, nämligen djurplågeri och vi har en lag emot det i Sverige!

Därav fälltipset. Det med glykol var lite av ett skämt.

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #24 skrivet: 18 maj-12 kl 19:41 »
Därav fälltipset. Det med glykol var lite av ett skämt.
Det var så jag tolkade det också.

christelle

• Blekinge
« Svar #25 skrivet: 18 maj-12 kl 19:50 »
Här är oxå alla traktens katter och gräver och förstör (har två honor som är omåttligt populära) - stick ner pinnar bland grödorna. Ser inte klokt ut kanske men funkar bra. Ättika gillar inga katter, häll i små pytsar och placera på strategiska platser där du inte kan sätta pinnar.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

tinna.m

• Skåne
« Svar #26 skrivet: 19 maj-12 kl 08:07 »
Tjatar.. höns/kycklingnät över det nysådda, lagt på marken, säkrat med nån sten, gör att katterna inte sprätter. När grödan är uppe tas nätet bort.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #27 skrivet: 19 maj-12 kl 08:33 »
går ju annars att sätta upp en rörelsekännare kopplad till en vattenspridare av kastarmodell, var ju någon här som lagt upp en film från youtube där dom hade problem med ett kattstråk och satte upp denna anordningen och den tog många katter. skonsamt och effektivt =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Angua

« Svar #28 skrivet: 19 maj-12 kl 10:16 »
ang de 50 katterna så prova kontakta KAttjouren (finns på fb tex) som är ett frivilligt nätverk som kan hjälpa till med infångning, veterinärvård (brukar vara stort behov hos kattsamlare....) och omplacering av katterna. De har hjälpt till att ta hand om och placera ut många, även förvildade katter, som blivit trevliga familjemedlemmar efter ett litet tag.

Trevligare än glykol och bössa..... Låter som kattsamlande grannen är i behov av hjälp för sina problem också...

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #29 skrivet: 19 maj-12 kl 22:55 »
Allt det här baseras ju på det antagandet att vem som helst (grannar, kattjourer, hjälpsamma vänner osv) har rätt att fånga in andras katter och lämna in dem för avlivning eller utplacering osv. Rättsläget är inte så idag.

Dessutom, vad är det som säger att man lyckas fånga in "rätt" katter just den dagen? Nej det är bättre att låta rättvisan ha sin gång. Dock har datumet för föreläggandet gått ut och än har inte polisen satt sin fot här (igen).

MvH
Christina G

Dela detta:

* Inloggade just nu

700 gäster, 2 användare
Proct, Advaita

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser