Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Orolig över ruvande duva  (läst 7886 gånger)

Gabbies

• Västmanland
Orolig över ruvande duva
« skrivet: 11 maj-12 kl 02:36 »
Jag har inga duvor utan detta gäller en duva som bor i ett träd utanför vår balkong. Jag hittade erat forum o hoppas att ni kan hjälpa mig. För tre dagar sedan upptäckte jag att det ligger en duva och ruvar i trädet. Min oro gäller att jag tror att det endast är en duva, inte ett par alltså (den ena kan ju ha blivit skadad eller vad som helst). Den duvan som ruvar har enligt vad jag kan förstå legat där i 3 dagar och nätter nu. Har inte sett att dom byts av eller att det kommer en annan duva med mat osv. Jag funderar på hur länge duvan klarar sig utan mat om nu mina farhågor stämmer? O kommer den i så fall lämna äggen för att hämta mat, eller kommer den dö där i trädet? Ja, som ni märker är jag totalt okunnig vad gäller duvor men jag är en djurvän o blir lite orolig. Tacksam för svar.

MagnusN

• Skåne
SV: Orolig över ruvande duva
« Svar #1 skrivet: 11 maj-12 kl 12:26 »
Duvan lämnaräggen då och då för att äta. En ruvande fågel äter inte särskilt mycket då den förbrukar mindre energi.
Mvh Magnus

Flying Goose

• Västmanland
SV: Orolig över ruvande duva
« Svar #2 skrivet: 11 maj-12 kl 12:38 »
Troligen byts dom av när du inte ser det. Dom kanske är så lika i utseendet att du inte ser om dom har bytt plats:) Hur som helst så lär duvan inte dö iaf!
Flying Goose

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser